• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Turbon

Våran lilla familj:
    Hoppas verkligen att trappan blir bra efter slipningen. Visst är det ett riktigt hästjobb att slipa den?! Jag tyckte vi höll på en hel evighet tills det var klart. Fast sedan när slipdammet hade lagt sig så lönade sig allt jobb man lagt ner.

• juliah

Uscha, jag har nästan velat hoppa över pratet om trappslipning, vi ska nämligen också ta tag i det där....verkar definitivt vara ett hästjobb!

• Våran lilla familjs

Turbon>> Ja, det är ett riktigt jobb!! Men det jobbigaste var att skrapa bort all nålfilt & lim som de fäst korkmattan med i HELA trappan & hallen både uppe & nere.
    Men det kommer bli skönt sedan när det är klart!
    Har du ngn blid på eran trappa?

• Våran lilla familjs

juliah>> Jo, det är jobbigt - men jag lovar att peppa dig sedan när det är eran tur att börja med trapp-slipning !
    Hur ser trappan ut nu?

• juliah

Hua, trappan är hemsk och fullkomligt livsfarlig. Lackad så att man lätt kan halka, och ojämna trappsteg, vi funderar på att eventuellt bygga om hela eländet så att den blir säkrare...vi får se!

• millface

Hejsan tjejer!

Usch det blev inget besök till Hem och hav idag.

Jag somnade min latmask och när jag vaknade hade klockan blivit över två så jag får väl ta det på månad istället....

Har i alla fall varitoch köpt en massa fina färska blommor som jag placerat ut i huset så nu är det helgfint ändå!

• Rut

Våran lilla familj: Om det går att vitolja så är det snyggt. Behålla träfärg på en del är det helt uteslutet?
    Sitter själv just nu och funderar över att låta räcket och trappstegen fortsätta vara furufärgade ett tag till, men utsidan och spaljen blir vita.

juliah: Tack! Trivs så himlans bra! Vi flyttade hit i februari så "renoveringen" är i full gång.

• nublu

Mystjejen: Är Cheapy märket på färgen? Var köpte du den? Tror du att den finns i typ Stockholmsvitt också? *nyfis som 17*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!