• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Rut

Våran lilla familjs: Det går säkert att blanda i halskydd i lack också. Jag fattade som så iallafall.

Jag ska iallafall måla vitt och räcket och stegen i körsbär.

Alcro har många snygga väggfärger.

• nublu

Rut: Farligt fina färger! Har Alcros "Strand" i sovrummet. "Mullvad" är också fin!

Nu har jag gjort ett ryck med mina krukväxter iaf och planterat om den i en stor kopparbalja. "Den" är en bananplanta f ö, det blev konstigt där såg jag nu. :) Och jo, jag har fler än en krukväxt.

Ska bära upp min lilla Billy i Björk också och fylla med böcker intill min läsfåtölj sen.

Btw, är det helt tokigt att förvara alla sina kokböcker i träbackar på en hylla i köket? Eller är det en bra idé?

• Våran lilla familjs

Vi har målat med Alcros "Duva" i köket & i sovrummen & hallen har vi som sagt "Tofu"...

Ska kolla upp "Mullvad" & "Strand" oxå! Låter fina...

Kan verkligen inte bestämma oss för om vi skall måla trappan vit, eller vitluta & lacka med matt golvlack.
    Vad skulle ni gjort?

• Rut

Vi har målat med himmelsblå i sonens rum och så blir det strand i sovrummet.

Så blir det nog en av deras färger i hallen också.

Våran lilla familjs: Svårt det där med färg. Vad har ni runt omkring?

• Guldrosen

Under min semestertripp tittade jag in på A6 i Jönköping och gick på in i butiken Fågel Blå. Där fanns det många fina ting i romantisk/lantlig stil. Kika in där om ni har vägarna förbi någon gång.

• nublu

Rut: Ha, såg just att vi har samma färg i våra sovrum. Visst är det snyggt? ;)

Fast jag behöver måla om våra fula garderobsdörrar. De tar upp nästan en hel vägg. Ska jag måla i samma färg el någon annan färg och ha dem som fondvägg? Funderade på att måla dom i just "Mullvad" men det kanske blir för mörkt? Rummet vetter mot nordväst kan jag tillägga.

• Elisia

Vill gärna veta hur de där färgerna ser ut men hittar dem inte i Alcros kollektion (förutom Tofu) - är de från 06-kollektionen?

Jag var på möbelgrossen idag... Nu vet jag vart jag ska handla alla mina möbler i fortsättningen. Bara att gå från A till Ö i hela deras vita serie!

• Rut

Nublu: Vi har inte färgen på väggen ännu, den står i en hink i hallen inhandlad idag:)

Nu har även jag fått in lite bilder i mitt galleri. Där finns mitt inköp från igår. En underbar klocka som jag bara var tvungen att köpa!

• NyfikenRosa

RUT!

jag hittar inget galleri

• Sagalin

Elisia: Köpte du något?
    Hur är kvaliteten?

Kollade du in matsalmöblerna?

Vi ska åka till GBG imorgon och kolla in Möbelgrossen

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!