• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • juliah

Nublu, you go girl!!! Du får rapportera sen hur det gick!

Nyfiken r, du, vi har faktiskt kommit överens här att ilva är förbjudet att prata om ;), hehehe, ja du förstår att vi som inte har ilva i närheten får ju nästan spader av att se allt fint som finns!!! Näe, skämt åsido så är det iallafall bra inspiration!

• NyfikenRosa

Haha, undrar om man ska ta en sväng till ilva idag??

• nublu

Saker/fenomen som borde förbjudas:

*Ilva - rent livsfarligt!
    * Allt i Hemmet och Drömhem&Trädgård - starkt beroendeframkallande!
    *Lexington - väcker starkt habegär!

Fler saker som borde "förbjudas"? Hmm, hela den här tråden kanske? :D

För egen del kan jag säga att mitt tyngsta missbruk är tidningarna. Värre än knark! :D

• NyfikenRosa

Mitt knark är:

*sköna hem ( ska precis börja på lantliv)
    *Lexington
    *Värmeljus med nytvättad doft
    *Manhattan stilen
    *Vitt vitt och vitt

• LPW

Tycker att den här stilen är urfin, men tror inte att den passar så bra i vårt nya hus... I "mitt" rum (arbetsrum/gästrum) skall det i alla fall bli lite "romantisk" inredning och jag kommer därför att följa den här tråden med spänning.

Var förresten inne i en underbar butik i Stockholm i veckan- tror att den hette "Hans Mikael" eller något liknande. Den låg på Östermalm (tror att det var på Humlegårdsgatan) och de var två butiker som låg snett mitt emot varandra på gatan och i den ena var allt vitt- underbart!

• NyfikenRosa

Ja! Visst är den! Jag gillatr båda.. jag är väl mer för den mörkare egentligen... var du inte på dis också.. och bruka?

• LPW

Japp, DIS, Bruka och sedan var jag i en helt fantastisk butik (tror att jag skulle kunna ha köpt ALLT där)- Zandvoort i Nacka.

Hann även med G.A.D, Nordiska Galleriet, Asplund, Upper East, Posh Living mfl , men det är ju inte direkt "lantlig" stil...

• NyfikenRosa

kanske inte.. men du hann ju med en del

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!