• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • millface

Gå in på inredning/skabelon...

• NyfikenRosa
    Juliah.. visste väl att du skulle bli överlycklig!

Hittade dem här http://www.manssons.se/ ! Man kan maila dem och be dem kolla upp vart man kan få tag i just de prylarna!

• Sagalin

Aha, nu fattar jag hur man fäster väggorden. Jag hade inte läst på sidan innan. Jag trodde det var som schabloner som man skulle fylla i men det var ju klisterord.

Man kanske skulle beställa Carpe Diem att sätta ovanför ytterdörren. Vi har en dubbeldörr och ganska högt i tak så ovanför dörren är det 65cm så där skulle man kunna sätta ett väggord.

• pr32

Men oj vad dyra väggorden va!!
    Jag har en kompis som har en firma här i stan som jobbar med just utskuren vinyl, och jämfört med honom så tar de där företagen överpriser enligt mig!

• juliah

pr32, kan man beställa från din kompis?

• LPW

I förra veckan var jag på Hans Mikaels i Stockholm (den "vita" affären) och hittade där ursnygga behållare som var tänkta att ha t.ex potatis i. Det fanns även för hundmat och kanske för något annat också. Är det någon som vet var det är för tillverkare av dessa samt var de säljs (förutom hos Hans Mikaels)?

Anledningen till min fråga är att jag vill ha en sådan för kattmat (Hans Mikaels säger att det inte finns samt de visste inte vad det var för leverantör då jag ringde dem), men jag VET att det finns eftersom jag sett en i en djuraffär i Oslo (den är slutsåld där).

Bild på själva texten finns i mitt galleri (hundmatsbehållaren, men de andra såg i princip likadana ut frånsett att det inte stod "dog food" på dem ).

• Monsa

Är det bara utskuren vinyl som man har som väggord? Då är det ju lätt att fixa

• juliah

lpw, finns på asko! har dock endast sett hundskålarna men dom kan säkert hjälpa dig!

• pr32

juliah: Ja, det tror jag alldeles säkert! Hans hemsida är under uppbyggnad, men kontaktinformation finns där www.dekaldesign.se

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!