• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Samla

Elisia: det blev firstroom till slut (265 riksdaler) -håller med, totalt överpris, men ha velat ha det så länge, så jag slog till. 

pr32: JA, kan man beställa från din vän!!!????Skrattande

VLF: Jag tänkte ha- antingen ovan dörren eller på väggen-: Anno 2006 (eftersom vårt hus är från ...) Kanske hade varit något??

I dag har vi (jag o barnen) varit en runda i Köpenhamn. Problemet med Köpenhamn är att det är jättesvårt att gå med vagn. Alla braiga afförer ligger uppför milstrappor eller nedför likamånga, så utanför vissa har jag bara stått o dreglat. MEN hittade Lisbeth Dahl (fransk inspirerat, glas, prismor etc)o köpte denna ljusstaken för 50 DK.

Stäng fönstret]

I

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Sabika

Har också fastnat rejält i denna tråd! Tänkte visa mitt lilla bidrag i "väggordsdiskussionen" men eftersom jag gjort dem själva (med schabloner) ser det ju inte så proffsigt ut... (Furun skall målas vit så småningom...)

Ovanför sovrumsdörren.JPG

I hallen.JPG

• millface

Marylo:

Det ska jag absolut göra!

Ska börja sandpappra ikväll om jag orkar...

• juliah

Samla, vilken fin ljusstake! Är så avis på er som bor nära danmark, skulle jag göra det så skulle jag omedelbums åka över och köpa den klassiska barnsängen Juno, lille per
    Vill ju så gärna ha...

millface, ska bli kul o se sen, om du nu hinner färdigt innan bebis kommer :)

• millface

Hade ni något bra förslag på fin vit färg till mitt skåp?

Eller går det bra med "vanlig" vit färg?

Ska ju passa till det här skåpet:

• millface

Är den här tapeten bättre kanske?

• jen05

Milface: skåpet kommer säkert att bli snyggt!men jag tycker att det hade blivit finast om du använde den första tapeten du visade

• Rut

millface: En vattenbaserad lackfärg skulle jag rekomendera. Grundmåla innan så att det täcker ordentligt. Blank eller halvblankfärg skulle jag tro passar bäst. Lite svårt att veta vilken vit som skulle passa bäst. Men visst är skåpet verkligen vitt....??

• Samla

julia: Affären var verkligen WOW! Men kan man inte besställa Juno från hemsidan?  De kanske är bussiga o skickar den?

Sabika: åh vad duktig du är! Var det svårt?

Millface: visst är det kul att fynda på blocket, tror det blir jättefint målat. 

Jen05: hur gick det med stolsdynorna, komna än? Ska titta på en karmstol imorgon, om jag tar den ska jag också skicka efter en dyna. Kan man förresten ha dynorna till karmstolar?

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • juliah

millface, fråga i färgaffären, dom vet nog exakt vilken färg som är att rekommendera! Halvblank, eller eventuellt halvmatt kanske? Röstar också på den första tapeten!

samla, jag vill ha en orginaljuno, de nya är inte alls lika fina...hmm...inte som det der ut på deras hemsida iallfall. Men ja, det är ju värt att undersöka för en sådan säng vill jag bara ha!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!