• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Leeanlej

den på indiska är finare anser jag. Dock lyckades jag inte köpa den sist jag var där pga en milslång kö.

• juliah

millface,
    http://www.potter.nu/t/9177152271.html Här finns den bla annat, en jättemysig bok med mååånga tips och ideér inför julen!

Hmm, nu har ni fått mig att vilja köpa en klocka till köket, denna tråd är faaarlig för plånboken!

• Rut

Idag har vi varit och tittat på olika skåp och sidebords. Så svårt! Har hittat två på Em-möbler. Ett som heter Rosslagen och ett som heter Country. Vet inte vilket jag gillar bäst....

Köpte en hylla och konsoller på IKEA idag. Så nu ska jag måla lite till:)

• Samla

Malins79: den klockan är fin, har också kikat på den. Överhuvudtaget tycker jag mycket om Indiska.

Juliah: bänken verkar väldigt praktisk, hade vi haft plats hade jag köpt den direkt! Glad Din tvättstugeplanering låter verkligen jättebra!

Som sagt ni som inte fått Ikeakatalogen, där var verkligen inte mycket, mycket mörkt o lila.  Indieninsp verkar vara höstens trend Fundersam

Sitter o syr på datarumsgardiner (köpte voile med trycka rosor på Stof o Stil för 39.90 kr/m samt vita sidenband), tror det blir fint!

Millface: åh va bra att priserna var hyfsade, trist att åka till affärer med absurda priser!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • juliah

Samla, finns det enbart vit voile eller organza på stof i stil?

• Samla

Åh nej de har ALLT, verkligen allt. Kolla deras hemsida, det går att beställa via den: Gladwww.stoffochstil.se/

• Samla

Eller nu missförstod jag dig, du ville ha andra färger än vit?

• Rut

Nu är ångesten över skänken slut! Hittade två stycken på blocket som jag slog till på (bilder finns i mitt galleri). En vit som jag bara var tvungen att ha! Stor och tung, var visst vitmålad ek....

Så en i furu som nog också kommer att bli vit:) Någon som har erfarenhet av att byta färg på furumöbler?

Så blev det visst en matmöbel också. Den är grönbetsad just nu men den kommer högst troligt också att bli vit....

Så nu måste mannen hyra ett nytt släpp och ge sig ut på insamlingsrunda...

Tur att min mamma kommer som barnvakt i morgon och stannar hela veckan så att den trötta gravida kvinnan hinner inreda sitt hem:)

• Mystjejen

Rut: Vilka fina möbler! Gött att fynda på nätet...

Har inte hunnit med mycket idag, städat och tagit hand om ett Mycket bestämt och jobbigt litet barn... Får lägga ut bilder en annan dag...
    Ska sova nu, är suuupertrött...
  • Våran lilla familjs

Jag vill ha ett par lila gummistövlar att ha på mig i trädgården !

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!