• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Vilja78

Ska eventuellt till Järla Sjö idag och titta in i den extremt fina men ACK så dyra antikhandeln. Mycket vitt, Me like!

• nublu

Funderar starkt på att inhandla en Arv servis. 349 pix för en snygg vardagsservis som dessutom funkar bra som komplement till min "finservis" Old Chealsea kan ju knappast vara en dålig affär.

Så kan jag gömma undan den äckligt knallblåa (jo, den också!) Minuskel-servisen från IKEA... :)

Fick hem katalogen till Formex-mässan i Älvsjö idag. Den är bara för fackfolk men jag funderar på att åka iaf. Avreggade mitt företag i våras så jag har ingen anledning att beställa något. Men att frossa i det som kommer till våren är ju inte helt fel...

• millface

Tjejer vad tror ni om det här?

Letar efter en garderob till hallen. Den ska inte vara stor för den måste få plats under trappan där vi nu bara har en tråkig hängare och ett skoställ däringen får plats och allt syns.

Har hittat en på Blocket som är ful som den är i furu men går det kanske att måla den vit??? Kommer det att gå utan att det syns igenom tror ni?

Så kan man klä den med fin romantisk tapet innuti och sätta fina, vita korgar ovanpå?

Tror ni det skulle funka? Hur behnadlar man då skåpet innan målning? Är det mycket jobb?

Här kommer en länk till garderoben:

http://www.blocket.se/vi/8913104.htm?ca=23_11_s

• NyfikenRosa

Juliah!

Jag ska åxå köpa virkade kuddar... ska kanske få ett virkar överkast av farmor också

• Rut

Du kan abolut fixa den. Vitlasera den är ingen konst. Tror inte att det är så stor skillnad att täckmåla den vit. Kanske att du behöver grunda den innan.

Vi laserar just nu sovrumstaket vitt. Hur kul som helst!!! Så smidigt, går att lasera direkt på den lackade ytan! Imorgon målar vi väggar och sedan kommer fondtapeten upp.

• juliah

nublu,

Vi har ARV från ikea, köpte 2 uppsättningar, dom är verkligen toppen, prisvärda och fina till vardags!!!

Nyfiken r, det finns nog virkade kuddar på indiska också!

• Elisia

Hej alla vänner!
    Juliah: Anledningen till att jag inte är här tidigt om morgonen längre är att jag jobbar annat pass denna vecka. Har mycket mer att göra på jobbet under den här veckan och kan inte sno åt mig en femminutare på samma sätt som jag kunnat göra förra veckan. Och jag får nästan PANIK när jag kommer in här ibland om eftermiddagarna och ser hur mycket ni har skrivit här - man blir ju stressad av att inte hinna läsa alla inlägg i lugn och ro för man missar säkert något spännande då.
    Vem var det nu som hade beställt väggord igen? Måste bläddra tillbaka i tråden strax och kolla... Vilja, var det du? "Stillhet" till sovrummet? Tycker jag var jättebra. Är så trött på klyschiga Carpe Diem - har samlat på mig en hel sida med en massa bra citat som jag funderar på att plocka ut av och måla på väggen. Bara ett enda ord som det där du har - Vilja? - är ju också kanon. Vackra ord som solitärer- Snyggt. Vart beställde du förresten?

/Elisia

• Elisia

Samla var det ju! Ja, då ställer jag min fråga till dig istället: Var beställde du ditt väggord till slut? /E

• millface

Rut:

Okej det låter bra. Har tänkt täckmåla i en fin vit nyans.
    Ni hade ju flera förslag på fina vita nyanser tidigare i tråden. Kan ni dra dom igen kanske?

Vill att den ska passa med den vita färgen på mitt skåp Rosie från Mio....

Sen hade jag en idé om att kanske sätta tapet inuti och kanske i dom fyra "rektanglarna" på framsidan??? Eller skriva med väggord på skåpet?

Är det helt galet?

• millface

Kanske tapetsera med den här tapeten inuti?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!