• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Våran lilla familjs

Ja, 10x30 i vitt är nog finast i hallen ovanför dörren. Skall beställa texten "HOME" - men jag är osäker på vilket typsnitt.
    Vilket typsnitt skall Du välja? *nyfis*

Men i trappan, på väggen som är 1,5 m bred & ca 3 m hög så blir det nog en större? Funderar bara på vilken text jag skall ha...
    "Carpe diem" är ju klassikt, & tänkvärt varje gång man går nerför trappan .

• juliah

Ååååh tjejer, nu blir jag avis på er som ska ha väggord, har tjatat på mannen i säkert ett halvår men nope, det gillar han inte, och jag som brukar kunna bearbeta honom till att gå med på mina ideér allt som oftast! Haha, får väl smyga upp en bokstav i taget eller nåt...

Men i lillens rum ska det garanterat bli någåt ord, så det så!

VLF, carpe diem är klassiskt, kan vara bra med en påminnare ibland!

Elisia (saknat dig på mornarna föresten!!!)
    Bra idé, funderar på att skriva alfabetet på sonens väggar, då var det ju ett utmärkt förslag, hade inte kommit på det själv...

Samla, skåpet är från min lilla mormor så det är speciellt för mig då hon inte finns kvar längre.

Själv håller jag på o laddar för fullt inför lördag, ska in till stan med mannen (har fixat barnvakt), ska plöja mig igenom, bruka, nk, hans michaels, osv. Ska bli så skoj så! Får se om vi orkar med möbelgrossen!

• NyfikenRosa

Jag skulle vilja ha hjälp med mitt skrivbord. Jag ska måla det vitt. Vilken färg är bäst att måla möbler med? Jag ska ha en vanlig vit nyans. Och var hittar man en sån? så det inte blir för vitt eller gult...

• nublu

Juliah: Glöm inte Årstiden på Drottninggatan! :)

• juliah

Tack nublu, ska riktigt tänka igenom vilka affärer som är ett måste, är ganska sällan inne i stan sen vi flyttade därifrån...så det gäller att passa på!

Nyfiken r, kanske ngt som heter snickerifärg i halvmatt, finns förmodligen i vitt, antikvitt osv.

• NyfikenRosa

Juliah! det fanns en butik som hette koffert där också.. nästan vid bruka... åå jag vill gå in på bruka nu!

• Jungfru83

Tänkte höra med er om en sak.
    Jag ska åka till Västerås, Linköping eller Norrköping och undrar om ni vet om det finns några bra inredningsbutiker där?

• NyfikenRosa

I västerås finns

SIA
    Kammaren
    Village
    Krinolin
    Bella
    Lingon
    Sköna hem

bland annat

• juliah

Yes, ska till koffert också :) ! Ska hålla mig på ö-malm o lite i city (nk), det är där godbitarna finns, ska bli så skoj med en massa inspiration!

• NyfikenRosa

det kommer att bli underbart! försök hitta zandvoort också

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!