• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Sugardynamite

Norskan78: Du måste ju publicera en lite större bild av dig, kevin och magen. Presentationsbilden är ju så liten så man ser ju knappt.

• Blomman82

Puffalina - den termometern som visar bäst resultat på bebisar är den man har i rumpan. Med de andra är det inte säkert att man får rätt resultat. Det sa i alla fall en barnläkare när han var och hade en föreläsning för oss i skolan. Tänkte bara så att du vet = )

• Mysiga tjejen

örontermometer är mest sannerlig på barn över 3år har jag fått lära mig
    tänkte bara säga det

• Blomman82

mysiga tjejen - vad vi har fått lära oss i skolan (läser till sjuksköterska) är att den man har i rumpan visar alltid det mest korrekta resultatet.

örontempen ska man inte använda så tidigt eftersom örat inte är färdigt utvecklat på flera år.

• Mysiga tjejen

blomman
    men det är det jag menar man ska inte använda örontemp på barn under 3år
    rumpan är bäst japp

• Sugardynamite

Ultraljud avklarat nu. Det såg finfint ut och HAN ligger med huvudet neråt som han ska.

• IaPia76

Vad skönt att höra sugurdynamite. Så det är en han som bor därinne =)?

• Sugardynamite

IaPia: japp. Till 99% säkerhet så är det en kille. Vi fick se snopp och pung väldigt tydligt.

• IaPia76

Vad roligt!! Måste vara häftigt att få se bebben när den är så stor!

• HelenZ

sugardynamite: Grattis! Den förra procent satsen på 70% tjej, vart hade ni fått den ifrån? hehe visst är det roligt med överraskningar.

Jag försöker verkligen tänka att Albin kanske är en Albina och att ingenting är säkert men det är så svårt att låta bli att ställa in sig på en pillesnopp! Vad har du för sort på dina 2 andra?`

Grattis hursomhelst

I väntan på Albin