• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Ellskling
    Redbit
    vi hade med videokameran! Glad
    ♥ Mamma till Leo o3o8o8 & Milla o6o3o1 ♥
  • Sugardynamite

Norskan78: WOW, så det är på gång nu!!!! coooooolt. LYCKA TILL!!!

• Bumsan80

Sugardynamite: Ananis kommer inte heller på fikat. Vet du om Puffalina kommer? Annars blir det ju bara du och jag...

• Sugardynamite

Då skippar vi fikat idag. Fikat inställt med andra ord!

Vi får fika nästa vecka istället och hoppas att fler kan vara med.

Lycka till Norskan och Ananis med era förlossningar!!

• Puffalina

Oj så spännande det är nu å se vem som får nästa bäbis....blir det norskan eller ananis??? Jag tror fortfarande norskan...

Jag tänkte att jag skulle vara duktig å ringa å få en läkartid idag ang min dumma hals å hosta...men självklart har de ju "planeringsdag" på bergnäset å akuta fall hänvisas till jouren.... Är såååå less på Bergnäsets vårdcentral måste jag säga. I somras när jag behövde träffa en läkare för att bli sjukskriven kunde man inte ens boka en tid...nä, då skulle man komma på drop-in 9-11 och hoppas att få en tid samma dag... Första dagen kom jag försent (kl.9) och fick komentaren: "Men lilla gumman, om du ska hinna få en tid måste du vara här SENAST 08:00....å då öpnnade dem 9 lixom...som att folk inte har annat att göra än att passa deras jäkla tider...
    Sambon behövde penicilin för nån vecka sen å han ringde direkt kl.8 på morgonen men nej, det fanns ingen ledig tid den dagen...hänvisades till jouren.... Hur sjukt är inte detta lixom....

Förlåt för att jag bara spyr galla nu men jag blir sååååå irriterad. Började fundera på hur penicilin (som jag tror att jag behöver) fungerar i kombination med medicinska smärtlindringar på förlossningen... Jag känner mig jätteorolig nu när det är så nära å man känner sig allt annat än frisk...

Jaja, tack bumsan förresten för att du smsade mig ang det inställda fikat! Hade nog ändå tänkt stanna hemma men det visste ju inte du! Får se när det blir fika nästa gång....nu borde vi ju börja föda på löpande band... Idag har jag iaf packat BB-väskan så gott som klart! Skrivit en lapp med mobil, kamera å sånt som man inte kan packa ner förrän man just ska åka.... Åh så jag längtar....

Hanna BF 17/10
  • norskan78

Hej, norskan härLedsen

Var å gjorde en CTG på morgonen, men värkarna kom bara med 3-5 minuter. Jag har nu badat och även fått sova några timmar, och nu e det lugnt med värkar.

BM på förlossningen tyckte jag skulle vänta tills ikväll eller i morn, då det var fullt på fölossningen..( hur e det inte på BB då) åhh, då får jag dela rum, o det tyckte inte jag skulle bli så kul. fast har man tur så är det Ananis som jag delar med eftersom puffalina fortfarande går hemma*ler*

Som tur är kommer Kevins farbror och kusin o är här idag.. Peder hämtar dem vid 1600 tiden, så det känns skönt eftersom jag tror att älsklingen förstår att nåt händer, och blir så frustrerad när han inte vet vad..

nu skall jag städa lite (det jag orkar).. vi hörs snart..

• Sugardynamite

Norskan78: Vi får hoppas att det blir bebis efter midnatt för dig då så att barnen får egna födelsedagar.

Puffalina: Förstår din frustration över vårdcentralen. Sånt där är ju vansinnigt irriterande. Här på hertsön funkar det ändå hyfsat, bara man ser till att ringa prick 07.45 när de öppnar telefonväxeln. Annars kan man glömma att få tid samma dag.

Idag har jag varit ute med sonen och gått på en massa affärer. Nu har jag köpt blöjor, babyolja, napp, tvättlappar, amningsskydd och bindor. Måste börja fixa skötbordet och BB-väskan jag också.

• milly78

lycka till norskan- håller tummarna för dig!

• norskan78
    Grattis ANANIS till flickan.. Im right behind you:)

Kan det inte sätta igång snart på riktigt:)