Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
helenz
som de andra säger de växer ut första stolen fort, skaffa en begagnad första stol eller som en förut sa en stol från 0år till 4år
och de där med bas acta graco är sså himla tunga att bära
Åhh tack alla för tipsen, hade nog köpt en akta graco med bas annars!
Nu blir det nog en begagnad från blocket, hade gärna köpt en stol som h*n kan ha till 4 års ålder men det får vänta litegrann!
Norskans Silje
http://www.nll.se/webbisar.aspx?id=54707
Oj så söt Silje är!!! Ingen lättviktare direkt...
Nä, nu är det dax att göra middag. Sen ska jag se outsiders!
Ha en bra kväll!
Min moster vägde strax över 5 kilo när hon föddes (det här var början på femtio talet) och då var hon en riktig bjässe, var inte så vanligt då tror jag med stora barn, men hon har alltid mått bra! Hoppas att jag ska få ett "välmående" barn, så man inte behöver oroa sig för deras vikt och så
Fast nån fem kilos vill jag helst inte klämma ut hehe...
Idag har jag gjort högrevs stek på coca cola och apelsin! OJ vad gott det var! *stolt*
Det med födelse vikt går nog inte i släkten tror jag, min sambo vägde 3.6 jag vägde 2,5 kg o neo 4,4 kg
Fast barn är ju större generellt nuförtiden än när vi föddes.
Jag tyckte personligen inte att det var någon större skillnad på att föda en drygt 3kilos jämfört med en drygt 4kg bebis. Enda skillanden var att jag kände hela kroppen mer med 4 kilos bebisen. Å andra sidan så sprack jag ingenting och sydde inte ett enda stygn trots att han vägde nästan 4.5 kg och var bara 51cm lång.
ja det var en söt Silje och stor
var inte hon född för tidigt? enligt hennes bf är det senare i oktober??
men det var ju skönt då att hon var större om hon var född för tidigt
ja det är olika det där med vikten, jag var runt 3.5kg, syrran över 4 långt över men då föddes hon nästan tre veckor över tiden, jag föddes två veckor för tidigt
KLara var normalviktig hennes pappa vägde över 4kg och är en spinkis nu
syrrans son vägde också över 4kg
HelenZ:
Jag gillar min akta med bas, Det är järreskönt att slippa spänna fast stolen varje gång man ska in och ut. Det är den bästa stol jag har haft och jag har haft 4 stycken (en till varje barn) Tycker inte att den är nå tyngre än någon annan stol.