Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Nu har verkligen Boa-instinktena satt igång. Jag syr allt möjligt som en tok, bakar och donar. Jag har inte bytt gardiner hemma på 5 år, men nu plötsligt med 3 veckor kvar till BF så känns det absolut nödvändigt. Hur knäppt är inte det.
Men det är ju bra att du pysslar på sugardynamite!!
Själv orkar jag inget alls... Tycker det är jobbigt att sitta framför datorn eller tv:n...
Ska försöka göra ett litet ryck nu iaf å dammsuga i köket. Det behövs. Ska nog måla ett sista varv på garderobsdörrarna i bebbens rum oxå! Måtte denna filur titta ut snart!!!!!!!!!!!
Smurfjane: Jag håller med dig om akta graco med bas. Jag är super nöjd med vår och tycker inte heller att den är tyngre än någon annan. Min bror har en britax römer till sina flickor och den är tyngre tycker jag.
För oss var det så att vi inte hade något val. Vår bil har för korta bälten för att kunna ha någon annan bilstol än en med bas. Men jag hade hur som helst tänkt köpa en akta. Men det kan ju vara bra att prova stolen i bilen innan så man vet att den passar.
Púffalina: Ja, nåt måste man ju hitta på trots värken så man får dagarna att gå lite fortare. Jag har gjort en lista med en liten grej att göra varje dag tills BF. Det känns väldigt bra att få något vettigt gjort varje dag och kunna stryka en punkt och på det sättet vara ett steg närmare bebis.
Idag sydde jag prydnadskuddar. Jag sitter i soffan med symaskinen framför mig och TV:n på, så jag passar på att använda min simultanförmåga.
Det är perfekt att se på TV och göra något vettigt samtidigt. Fast jag orkar inga långa stunder alls, men 10-20 min åt gången lite då och då för stor skillnad i slutändan.
Jo visst är det roligt att äntligen ha tid och ork till att pyssla lite nu när man är hemma och "väntar". Jag har också fått en massa gjort speciellt igår. Fållade upp 2 par gardiner som jag inte orkat med tidigare, så nu hänger de äntligen uppe! städade hela huset igår!
Men idag har jag haft besök från barndomskompisar hela dagen, de har precis åkt. Så vi har bara fikat lite kladdkaka och pratat gamla minnen... Så det känns som att dagen bara runnit i väg.
Imorgon ska jag på jobbet och bjuda på fika och sedan ska jag äntligen få klippa mig! Gu vad jag har längtat! Ska bli så skönt... Måste ju passa på innan bebb*n kommer.
Undra om Norskan fått komma hem ännu...?
Hej ala gravida... Hoppas ni mår bra o får era små ebisar snart
Själv är jag sjukt bebis sugen igen.. ja Neo är ju en bebis fortfarande s jag kanske skulle säga att jag är sugen på ett syskon till honom
Jag gillade verkligen inte att vara gravid men nu vill jag så gärna bli det, varit på stan idag o kollat på alla fina mamma kläder som finns, hittade inget när jag själv var gravid
Har fått tillbaks mensen så får väl försöka med bebis verkstan om ett tag OM det går, annars blir de IVF
Aquagreen,
vad SKOJ! Grattis till beslutet :)
Jag håller precis på att baka bullar som bäst nu. Tänkte passa på inför ikväll när maken kommer hem från spanien.
Tack och lov för den underbara köksassistenten säger jag bara!! Jag hade aldrig pallat att knåda en bulldeg nu. Bara att kavla ut den var ett helsicke. Jag tänkte hela tiden hur knäpp jag är som ens ger mig in i det. Det är ju inte direkt lätt för kroppen att stå lutad på det där sättet när magen är i vägen.
Men nu blir det bullar iallafall!