• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Bumsan80

Hej, har just pratat med Norskan. hon och S mår bara fint! De får kanske åka hem imorgon... Norskan är less på att vara på 56:an, vill bara hem... Hon vill att jag hälsar till allla!

• Ellskling
    Bumsan80
    varför é dom på 56:an?
    ♥ Mamma till Leo o3o8o8 & Milla o6o3o1 ♥
  • Norrskensflicka

Aquagreen - Jag förstår om du vill amma. Det ger så mycket närhet. Jag gjorde så då jag bestämde mig för att börja ge Milea ersättning att jag fortsatte amma ändå. Jag ammar ungefär varannat mål och det fungerar kanon bra. Det känns som att jag fick det bästa ur två världar. Milea får närheten av ammningen och jag kan få "ledigt" ibland då Nicke kan ge ersättning. Om jag får ett till barn hoppas jag kunna göra på samma sätt om det strular med helamning.
    Problemet med detta kan ju vara att barnet börjar föredra flaskan. Milea är dock nöjd med bägge delar just nu.

Hoppas att du blir gravid snart igen! Det är ju underbart med dessa små bebisar!

• Aquagreen

NERRSKENSFLICKA - Ja visst är de härligt Både för o nackdelar med ammning o ersättning, ser ju så mysigt ut att amma

• HelenZ

Hej hej allihopa.

Jag undrar lite... Idag så har det "runnit" ur mig ganska mycket, från början påminde det lite om sperma typ men absolut inga mängder eller blodblandat, men ganska slemmigt.
    Slemproppen?

Sen har det fortsatt under dagen att sippra/rinna, har på mig en stor binda, tycker att det luktar ganska starkt om det också. Kan det vara fostervattnet?
    Hmm jag har inga värkar mer än lite molvärk som jag brukar ha varje kväll...

Vad ska jag göra? Ringa förlossningen eller avvakta? Tänk om det är vattnet som försvinner, bebisen behöver väl vatten där i om h*n inte tänkt komma ut än?

hmmm

I väntan på Albin
  • Aquagreen

HELENZ- Du kan ringa o kolla vad de säger men mest troligt säger det att det är( jag hade likadant) urin eller vattniga flytningar du har, om de är slemproppen så kan du inte ta miste det är en hård slemmig sak inte som de låter slem utan mer som ja gele
    Ring o hör vad de säger om du är orolig men eftersom du inte blöder är de nog ingen fara  sen har du ju snart BF  

• Aquagreen

HELENZ - Även när vattnet går så försvinner in te allt vatten de finns alltid kvar även tills bebisen kommer ut Så oroa dig inte...

Kram

• Sugardynamite

HelenZ: HÅller med Aquagreen. Det bildas hela tiden nytt forstervatten så om det sipprar lite så är det inte risk att det blir "torrt". Däremot kan man ju få infektioner när vattnet väl börjar gå, så man skall ju inte bada och grejer då. Ring förlossningen och åk in på kontroll. Hellre kolla en gång i "onödan" om man säger så. Det tycker jag iallafall.

• Ellskling
    HelenZ
    ring förlossningen och hör efter!
    ♥ Mamma till Leo o3o8o8 & Milla o6o3o1 ♥