• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Ellskling

sciarlotta

om vattnet går så ska du ringa till sunderbyn direkt

• minnapinna

ellskling kom nog med det bästa förslaget. haha, hade HELT glömt att man ska ringa. hoho

• Sugardynamite

Det där med slemproppen är lustigt.
    Första gången märkte jag den inte. Jag trodde att jag hade sett den men det hade jag inte. Det var nog bara flytningar. hahaha. Sen trodde jag nästan att den var en myt. "Jäkla slempropp. Den syns ju knappt, hur skall man då veta lixom".
    Men sen förra gången, på förlossningen, när jag klivit upp ur badet och kissat på toa och skulle torka mig så bara var den där!! Slemproppen! Och den var verkligen en otroligt slemmig propp. Det var så tydligt! Jag blev hur glad som helst minns jag. Nästan så att jag ville ha fest och fira det hela. Om det inte var för att jag faktiskt höll på att föda barn alltså.

• milly78

Sciarlotta: på ikea har det en vit uppblåsbar skötbädd "gullunge" för ca 50 kr. Har köpt en och den är fin.

• lhx

det är roligt att den har ett så passande okliniskt å oglamoröst namn också!

• lhx

fan vad leds jag är har haft jobbiga värkar å kräkts sedan två men de tätnar aldrig

• minnapinna

lhx,
    uuh, jobbigt :( håller tummarna för att det sätter igång på riktigt snart.

japp, slemproppen har verkligen ett passande namn. när förlossningen hade satt igång hemma så droppade det lite "vatten" på golvet. jag tog för givet att det var vattnet som hade gått, så vi åkte in till förlossningen, men tydligen var det slemproppen som gick. så den kan se ut som vatten också! hade nämligen en hinna kvar, så vattnet gick på förlossningen, då de spräckte den.

• Singela

Fy vad jag är less, har haft värkar sen i onsdags kväll, men inte tillräckligt täta. Var in i natt å fick en sov dos det var det bästa som kunde hända tror jag. Skönt att få sova efter 30h oregelbunden sömn med längst 1h sömn. Men nu har det öppnat sig 3cm iallafall men vi väntar de riktiga värkarna. Fy grymmans säger jag bara, är sååååå less, vill bara kasta in handduken nu.

Det bästa med att man är överburen är ju att de kollar en varannan dag, så man ,måste inte själv åka in om man inte vill för att bli kollad.

Ville bara skriva av mig lite å klaga, är så trött och matt hela jag, kan inte ligga sitta gå eller stå längre perioder, men man är ju så illa tvungen.

Lycka till alla andra som är på G och sköt om er som har en bit kvar!!

• minnapinna

Singela,
    huvva. Stackars dig. Vi håller tummarna för att lillen kommer ut snart... Gärna ganska smärtfritt också!

Svar på tråden Luleå del 3