Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
ja jag vet inte när min gick!!!
min gick två dagar innan hon kom :)
Är det nån som vet var man kan få tag på en billig skötbädd? Vi har smygläckage på luftkuddarna och jag misstänker att vi inte kommer kunna laga dem.
Min bäbis är fortfarande rörlig, om vattnet går ska jag lägga mig ned då? vad säger de i Sunderbyn? Det verkar variera över landet.. :-S
sciarlotta
kolla blocket eller så kan man köpa uppblåstbart på babyproffsen billigaste 100-200 kr tror jag
om vattnet går ska man ju räkna hur långt det är mellan verkarna, du behöver ju inte springa omkring men man kan säkert röra på sig och ta en varm dusch
va kul det är kanske dags för dig snart sciarlotta
Mysiga tjejen: På blocket fanns det tyvärr inte så mycket. Jag får hålla ögonen öppna på stan. Det behöver inte vara uppblåsbart, men man måste ha några slags kanter så bäbisen inte rullar av. På babyproffsen hade de en helvit för 195 kr, men det skulle inte skada om man fick tag på nån som var billigare än det.
ja, vi får se hur långt bort det är. Pekka tror att det är nära, jag är övertygad om att jag kommer gå minst två veckor över tiden. Vi har till och med slagit vad om en middag på Thai thai om bäbisen kommer före tisdagkväll.
Det jag tänkte på med vattenavgången är att vissa får rekommendationen att lägga sig ned för att navelsträngen inte ska glida ned och komma i kläm.
SCIARLOTTA - Aldrig hört talas om att man ska lägga sig ner, finns ju dem vattnet går 2 dar innan bebis kommer o de lever då som vanligt så nog kan du vara uppe ![]()
Aquagreen: jo, jag vet. Men vissa med rörliga bäbisar får ändå höra att de ska lägga sig ned för att inte navelsträngen ska komma i kläm. Jag gissar att det är en "lärdom från förr" eller nåt. Här i Sunderbyn är de rätt så moderna har jag fått för mig. Mycket prat om senaste rönen osv.
Barnmorskan borde ju ha sagt nåt om det sist tycker man.. och jag glömde ju naturligtvis att fråga..
Min gissning är att barnet inte kommer fixera sig förrän förlossingen är i full gång..
SCIARLOTTA - Om de hade varit så så hoppas man ju att BM skall informera, men ring o hör om du är orolig
Länge kvar till BF?
Aquagreen: en vecka kvar till BF, men antagligen fyra tills förlossningen
Om vattnet skulle gå så får jag väl ringa in och fråga då om jag känner mig osäker. Men jag tror inte det gäller här. Då borde ju nån luletjej ha hört talas om det..
Jag har läst exakt samma sak om sätesbäbisar dessutom, att om vattnet går ska man lägga sig ned. Det var inget jag fick veta trots att det var meningen att jag skulle föda Helmer i säte.
Sciarlotta,
jag har hört att om vattnet går så ska man lägga sig ner så att, precis som du säger, navelsträngen inte ska "glida ner" och komma runt halsen på bebisen. Verkar dock vara olika från BM till BM (som det är med ALLT!), så ring till Sunderbyn o hör, kanske? men som Aquagreen säger så finns de ju dem som vattnet går på och inte förrän två dygn senare så föds bebisen - o de har nog levt "vanliga" liv... Ring och fråga om du är osäker.