• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • AugustiBäbis

Hej!

Jag går också hos Lisbeth, hon är speciell men jag tycker samtidigt att hon är väldigt mån och kunnig. Har hört att många som haft henne inte har varit nöjda medan dom väntat barn, men att hon är jätte bra när man väl har fått och går till BVC.

Konstigt ang. föräldragruppen. Vi fick gå i maj, eftersom dom inte hade någon i sommar. Förra veckan ringde Lisbeth för att kolla en extra gång om vi hade gått, eller om vi ville gå den som startade nu.

Idag har vi varit på Nolia, 6 timmars promenerande. Ryggen är ganska slut, men vi hade tur som fick lite svalare väder i alla fall. Jag köpte jätte fina skinntossor till Bäbben. Kunde inte hålla mig utan köpte 2 par, 0-6 mån och 6 mån-1 år.
    Det var fullt av gravidmagar där, verkar som om var och varannan ska ha barn i höst. En riktig baby boom.

• isblomma

Ska ev. på Nolia imorgon om nu inget händer innan dess. Har varit på kalaset 3 kvällar på raden och det har väl gått hyfsat men nog är det tungt när man går på övertid och allt!

• la Demoiselle Snorque

Mysiga tjejen
    Det var på tuna, porsön och örnäset.

Ellskling
    Vi valde tro det eller ej, den på Tuna  Helt klart finast och just det området är färdigrenoverat. Lägenheten är stor och även den rätt så nyrenoverad (4 år sedan) och bara en familj som bott där efter det och dom har skött den jättebra.
    Hoppas och tror att vi kommer trivas bra!

• Mysiga tjejen

engla li och hennes mamma!
    kanske du hade blivit granne till mig då för det finns 3 lägenheter runt oss som är eller snart blir lediga
    forskarvägen 1 och 2 tror jag och professorsvägen lågt nummer jämt nummer
    men jag säger det att porsön har blivit sämre på sistone efter allt som hänt och jag skulle inte vilja ha mitt barn på varken förskola eller skola här inte
    men hoppas du får dagisplats på rafiomasten eller munkeberg det kommer att bli bra det men munkebergs gård är bättre tycker jag!!

• Ellskling

engla li och hennes mamma

ska du ha tösen på dagis? fått nån plats än isåfall?

• la Demoiselle Snorque

Mysiga tjejen
    Det var en lägenhet på assistentvägen..Får man vara nyfiken och fråga om det är nåt speciellt som hänt på porsön?

Ellskling
    Ja vi hade tänkt dagis för henne, men det blir väl först när hon blir 1. Hon är 9 månader nu. Vi har inte sökt nån plats än, ska göra det när vi flyttat färdigt. Det är så mycket att tänka på nu..pappersgöra i massor!!

• Ellskling

engla li och hennes mamma

okey. vi bor på mjölkis (inte så långt ifrån)

• minnapinna

Engla Lis mamma,
    vad kul att allt har löst sig! välkommen till luleå :)

• la Demoiselle Snorque

Ellskling
    nej det är ju rätt så nära, kanske får ta en tur med vagnarna sen?! Känner inga i Luleå med barn. Alla kompisar är "party animals"

Svar på tråden Luleå del 3