• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Mysiga tjejen

lisbeth är ok lite speciell har hört snack om henne uttalande hon gjort inte så trevliga såna

• milly78

Hade annika under lisbeths frånvaro, och hon var ok. Men lisbet skyller på annika en massa grejor..

• milly78

jo, hade oxå "hört" en del om henne, men hon verkade vara okej till en början.. Men nu har hennes andra sida visat sig.. Min sambo skällde ut henne, så då fick vi tillsist en föräldrakurs ändå. Så vi börjar på måndag och får tre tillfällen. Beräknad bf är 12 september.. Hon tyckte att jag kan gå den själv i september- vilket skämt- bebisen kan ju faktiskt komma lite innan oxå. Och som första gångs förälder så vill iaf jag ha så mycket information som möjligt. Jag kanske överreagerar?

• milly78

Så känns det som att när hon har varit sjukskriven- så har jag sett henne på tv, hört henne på radion, har hon tid med en massa annat- men glömmer det hon är anställd för..

• milly78

Häromdan när jag var ditpå koll, så frågade jag lite allmänt om nappar, när/om man ska använda dem. Då fick jag till svar värsta längsta utlägget om att om jag inte inser att man måste amma bebisen flera timmar varje dag, upp till en timma om gången istället för att använda napp och pappan ska använda lillfingret och trycka in i gommen på bebisen. Och att napp bara var till för "oansvariga/ lata föräldrar". Som att jag inte inser att ammningen kommer att ta tid- hur korkad tror hon att man är, och allt det bara för att jag frågade lite allmänt om napp..

• loverose

Milly78:

Jo, jag har haft henne när jag väntade mitt första barn. Skickar ett privat meddelande till dig tror inte alla orkar läsa..

• minnapinna

hallå. såg att ni skrivit om psykoprofylax. jag har gått en sån kurs och hade helt klart användning av den både innan och under förlossningen. jättenöjd och ångrar absolut inte att jag och min sambo gick kursen. gick hos lotta (http://www.zincere.nu/psykoprofylax.htm) har ni frågor så fråga på.

• Ellskling

milla78

shit asså! hon verkar inte riktigt klok!
    alla första gångsföräldrar SKA väl gå föräldrakursen?! och ni har fått tjata till er den?.. hmm, byt bm snarast

Svar på tråden Luleå del 3