• loverose

Luleå del 3

Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...

• Svar på tråden Luleå del 3
  • Sugardynamite

Honungsbebis: det kommer att gå så braaa! Det är otroligt häftigt att föda barn. Även om det självklart gör ont. Men det finns ju smärtstillande.

• minnapinna

alltså, är jag störd om jag fortfarande tycker att jag är bäst i världen för att jag har fött barn? jag känner så! jag ÄR bäst i världen! :) känner ni andra inte så? ;)

honungsbebis,
    har du gått profylaxkurs?

• honungsbebis

minnapinna: Ja, vi har gått på Lotta Hallboms på kronan. Jag har egentligen aldrig varit rädd för förlossningen, men ville förbereda ändå (och isynnerhet sambon ) Det var en bra kurs, men så här inpå BF börjar jag vakla lite...

• Sugardynamite

Honungsbebis: jag tror inte du behöver vackla det minsta. Jag tror aldrig jag har stött på någon förut som har varit så positiv och sett fram emot förlossningen som du. Du har ju både lugnet och kunskapen om andningen. Resten fixar sig självt.
    Bara fokusera på slutmålet när bebisen äntligen ligger på din mage. Varje gång det gör ont så är det ett steg närmare den stunden.

• norskan78

Honungsbebis: var inte orolig för forlossningen. Det kommer att går bra, och du värkar då jätte lugn:) och en sak är det att ingen förlossning är lik den andra, och kanske hör man mäst om dem som var värst.. just då jag fick Kevin tyckte jag att jag hade värsta förlossningen. det tog 24 timmar, men den var inte alls så illa som jag tyckte. Inte när man genför med andra:) Men en sak kan jag säga. Dem 24 timmarna som det tog innan min prins kom var VÄRD varenda smärta:)) och som du vet så skall jag göra det igen;)

• honungsbebis

Tack för att ni peppar, tjejor!!

Vi ses ikväll!

Fika på ROASTERS torsdag kl 18, jag hänger med:

Bumsan80
    honungsbebis
    IaPia
    Sugardynamite
    Aquagreen + Neo (skriver lite blygsammt in mig)
    Puffalina
    Ananis
    Ullangullan

• Bumsan80

Nu har jag bokat bord för ikväll! Påpekade att det inte var bokat förra torsdagen då vi hade bokat. Killen jag pratade med kom ihåg oss. Så han lovade att vi skulle ha platser ikväll. Bordet är bokat i mitt namn Eva ifall ni kommer före mig!

Vi ses!

• Ellskling

minnapinna

hahaha du é inte störd!
    man é ju helt klart bäst i världen när man har fött barn!
    that's the way it is

• Mysiga tjejen

klart att man är bra när man fött barn fast jag som de flesta tror jag tänkte då aldrig igen men kanske en dag det händer igen

• norskan78

jag kommer idag iaf på fikat..
    Sen undrade jag om det är nån av er som har tidningen VI FÖRELDRAR från juni, julioch augusti? skulle vara svar på hur man kan göra med sin trotsiga två åring:)) Känner nu att jag behöver lite tips:)

Svar på tråden Luleå del 3