• Anonym (ledsen)

Sambon på match.com?? Hur litar jag på han??*låångt*

Häromdagen loggade jag in på sambons hotmail för att han bad mig kolla ett mail. Då såg jag att han fått ett mail ifrån match.com, där det stod "här är medlemmar som matchar dina sökkriterier". jag frågade honom om han har anmält sig på den sidan, han blånekar och säger att han fått såna mail i ett halvår utan att veta varför.

Idag när han är på jobbet tänkte jag kolla hur detta kommer sig, så jag går in på match.com och försöker logga in med "glömt lösenord" så hans lösen skickas till hans hotmail. Jag går in o kollar, hans lösen är mitt smeknamn!!

Jag får genast en klump i magen. På hans sida kan jag läsa allt om hans intressen,vad han söker för personer ("inget fast just nu pga dåliga erfarenheter med detta")..

Jag ringer upp honom och ställer honom mot väggen, han fortsätter blåneka, säger att någon annan har gjort det, kanske någon kompis för att jävlas...
    Sen blir han sur och snäser ifrån: "Men kan du lita på mig eller??"

Just nu vet jag inte alls... Jag tror inte att han aktivt sitter o letar på den här sidan, men jag blir arg för att det käns som att det inte kan stämma det han säger... Att någon annan gjort ett konto till honom där...
    Då skulle de väl inte ta mitt smeknamn som lösen?

Vad tror ni? Rent instinktivt?

Eftersom han nekar, ska jag avvaktivera kontot åt han (utan att säga ngt)? eller ska jag låta det vara och slänga upp sidan i ansiktet på honom när han kommer hem?
    Kan jag lita på att någon annan skapat kontot?

*rädd o ledsen*

• Svar på tråden Sambon på match.com?? Hur litar jag på han??*låångt*
  • Filippinan

Om du var inne i hans Hotmail kunde du väl passat på att kolla mailen också för att se om han verkar hålla på med nåt?

Är ditt smeknamn något privat som bara ni två vet om? Annars skulle det ju kunna vara en kompis som gjort det.

* * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
  • fisbubbla

Gadget.. öh, nehe.. varför inte?

• Gadget

fisbubbla:
    För att man ser direkt vad det är för nån sorts site. Det står att det är en dejtingsite. Är det normalt att personer i ett fast förhållande skaffar konton på dejtingsiter?

Varför skulle han ha hennes smeknamn som lösenord om han inte reggade sig när han var i förhållandet? Använde han hennes smeknamn som lösenord när han var singel? Det låter ganska långsökt.

Om man registrerar sig på match.com så måste man bekräfta registreringen från sin egen mailadress. Om det bara var på skoj, varför skulle han bekräfta den? Skulle hans kompisar ha tillgång till hans privata mail och bekräfta den?

• Filippinan

Gadget: visste inte att det var så att bekräftelsen kom till ens privatmail. Nä om hans kompisar inte har tillgång till hans mail är det ju solklart.

* * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
  • fisbubbla

Nej, det är nog inte normalt att dom skaffar konton på sånna sidor för seriöst bruk, men jag tror nog det är många som bara reggar sig för att se vad det är för sida. Vem vet, endel kanske reggar sig för att kolla om ens partner är där? Jag har reggat mig på endel sidor som jag absolut inte ens använder, för jag ville bara se vad det var för nåt. Jag har typ varit in på dom sidorna 1 gång, och sen struntat i dom. Varför skulle det vara så omöjligt att det kan vara så?

Och att han hade hennes smeknamn som lösenord visar väl ändå att han tänker på henne? Om han hade haft annat i syfte tror jag att han skulle ha försökt dölja det lite mer, loggat in mycket mer, smygit och smusslat, varit betalkund samt åtminstonde kommit ihåg sidan. Sen tror jag inte ens att han skulle ha tagit hennes smeknamn som lösenord om han var ute efter andra.

Och om man måste bekräfta via sin mail - det gör man ju om man bara ska kika vad det är för nåt. Annars kan man ju inte kika?

• Gadget

Hypotesen att kontot kan ha reggats av en kompis som bekräftat kontot från sin egen mail, och sedan bytt till sambons mail anses nog vara motbevisad.

Jag testade att regga ett konto till en e-mailadress, fick bekräfta från ett mail till den adressen. Loggade in och bytte e-mailadress, och ett nytt bekräftelsebrev skickades ut, till den nya adressen.

Han måste helt enkelt ha sett att kontot har registrerats, och det ganska tätt in på att kontot registrerats.

• Anonym (ledsen)

Jag kollade hans övriga mail när jag var inne på hans hotmail och han hade inget annat "skumt", Bara vanligt spam.

Jag vet inte. Han låter så ärlig när han nekar, det är det som är så jobbigt. Jag kan inte ens se om han har en tendens till att låta osäker...

Han kanske har skapat sidan själv, men inte använt den?
    Jag vet inte varför jag accepterar den förklaringen (han har ju nekat till det med).
    Jag är bara helt snurrig. Kärleken är blind sa ju nån...

• Anonym

Men skaffa ett koto där själv...
    och hitta på en tjej och "Flörta" med honom sedan när de börjar bli nått så lägger du upp korten på bodet...
    Då kan haninte neka.......
    *he he*

• Bebisens mamma

Tyvärr, så är jag rätt övertygad om att din man ljuger!

Gör ett konto själv och fingera ett namn. Tror nog iofs att han kiommer bli mindre aktiv därinne, nu när du har "upptäckt" honom...

• camillimill

Äh, han är ju en solklar lögnare!

Om det nu skulle vara så att hans kompisar jävlades med honom, så måste dom ju ha hans lösenord till mailen för att kunna aktivera kontot på match.

Har hans vänner hans lösenord?
    Finns det inga "mail" på match (vet inte hur den sidan fungerar) som finns sparade som han skickat eller tagit emot?

Din pojkvän Ljuger så det skriker om det. Tyvärr.

• Lum

Hmm, svaart om ni haft tillitsproblem fraan början... Det laater ju konstigt, men jag är inte helet säker paa att han ljuger. tänkt paa att ingen av oss som sitter här känner vare sig honom eller dig. Det är mycket svaart att dra naagon slutsats bara paa det vi vet. Du vet bäst antagligen!

• Anonym (ledsen)

Lum:
    Ja, jag vet, det är ju så.

En annan sak jag måste lägga till i den här tråden är att jag inte vet huruvida hans medlemsskap var aktiverat eller ej. Det enda jag vet är att han fick regelbundna "nya matchningar" på sin mail. O som jag skrev förut, han hade inga andra konstiga mail, varken på match eller i sin hotmail.

Men det är klart, om jag kan logga in så borde det ju ha varit aktiverat? Inte så stor koll på det där.

Bebisens mamma och Anonym: Jag kan inte skaffa ett konto där då han tog bort sitt och att eftersom han inte var en betalande kund så kunde han inte kontakta folk där.

• Anonym (nja)

Jag reggade mig som singel på match och får fortfarande såna där matchningar trots att det är jättelängesen jag var aktiv.

• Gadget

Anonym (nja):
    Men det är matchningar till sökkriterier. Om han inte har aktiverat kontot och ställt in sökkriterier så borde det inte komma några såna mail.

• Anonym (nja)

Men om man har ställt in från början då? Det fortsätter ju komma till mig men jag har inte varit inloggad sen jag reggade mig.

• Gadget

Anonym (nja):
    Om TS sambo ställt in det när han var singel så finns det väl ingen anledning till att lösnordet skulle vara hennes smeknamn?

Han erkänner ju inte ens att han skapat kontot.

• Lajsa76

Jag tror att han ljuger.
    Han blev tagen på bar gärning och vart säkert skraj och hans första reaktion är att ljuga.

Svar på tråden Sambon på match.com?? Hur litar jag på han??*låångt*