• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Apif la deuxième

Inte nån jävla clown iallafall, de är bara skrämmand

• Fru Indosaurie

clinan
    tack! klockrent! Vad jag vill ha djungeltemat, då slipper man hålla på och måla, tidssparande alltså =)

• Unikko

Apif: Clowner kan vara rätt söta & fina oxå tssss....

• myspysan

Håller med unikko.
    Finns de som bara ser söta ut!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • mamma2004

Åh vilken tråd! Varför har jag inte sett den här tidigare?!
    Giraffen i början plockar jag åt mig. Jag ska måla på två garderobsdörrar och rummet har djungeltema så jag har tänkt mig en giraff på ena och en apa på andra.

Ingen som har en apa? Typ en som hänger i armarna så den blir sång smal så den kan passa på en garderobsdörr. Det fanns en apa i början oxå, men jag vill ha en lite mer realistisk.

• mamma2004
    clinan skrev 2006-09-07 21:25:37 följande:
    Annie29Hittade en annan sida som hade liknande grejer lite billigare. www.funtosee.se
    Åh, den sidan var ju jättebra. Skulle vilja köpa både djungeltemat och blomsterrummet. För det är precis vad jag har tänkt för mina barns rum. Djungel åt sonen och blommor/fjärilar åt dottern.
  • SandraJ

Min stora tjej är iofs 5 år.
    Vi gjorde så att hon fick måla själv med blyerts på väggen. Hon målade en stor sol, en snögubbe och fyra blommor. Sen färglade vi dom och målade dit lite fjärilar. Det blev jättefint! Väldigt personlig vägg

• Little

Kan man hyra overheadapparat nånstans eller måste man köpa??

Stolt mamma till lilla Simon!
  • NK80

Jag skall ha denna som fondvägg på en av väggarna i min sons rum. Har ni några tips vilken färg tapeten skall ha på resten av vägarna? Eller kanske färg?

Mamma till Colin ♥
  • clinan

NK80
    Jag personligen hade valt en helt avbrytande färg typ beige eller liknande

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?