• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Nenne2

Någon här inne gav tips på Fun tosee som hade jättefina dekaler till barnrum. Fanns i olika motiv, djungel, sjö, blommor etc. Men jag undrar hur man kan tapetsera så man får det att se ut som havet eller att man är i djungeln innan man fäster på dekalerna? Ni kan kika på www.www.funtosee.se så ni kan se hur jag menar.

• NK80

Nenne2, jag tror att svaret är: Du får måla med färg istället för att tapetsera

Hedda, jo det är klart. Det är väl vi vuxna som är lite känsliga för starka färger Kan kanske vara uppfriskande att komma in till hans rum

Mamma till Colin ♥
  • HeddaBigBum

NK80:
    Jo, men så är det nog! Det blir liksom "för mycket" för det vuxna ögat! Men om det känns så kan du ju göra en vägg lite mer galen och resten i en neutral beige, som någon föreslog... fast det tycker ju inte jag då´ra!

• Little

Kan man hyra overheadapparat nånstans eller måste man köpa??

Stolt mamma till lilla Simon!
  • mamma2004
    Magdis79 skrev 2006-09-08 10:40:52 följande:
    Kan man hyra overheadapparat nånstans eller måste man köpa?? Stolt mamma till lilla Simon!
    Du känner ingen lärare eller så? För då kan man ju kanske låna från en skola, där brukar det ju finas
  • lassesdotter

Min syster har gjort jättefint i sin sons rum. Hon har ritat små figurer på fri hand först med blyerts och sen fyllt i med färg; dinosaorier (stavning???) och fantasidjur. Då har man inte så stora krav på sig att det ska bli likt ett riktigt djur.

En annan idé är ju bokstäver i form av djur men det kanske ditt barn är lite för ungt för?

Har inte läst hela tråden så om mina tips redan har nämts så sorry!

• NK80

Magdis, Hör med bekanta. De flesta arbetsplaster har en gammal overhead stående någonstan och samlar damm.. det gör den på mitt jobb iaf

Mamma till Colin ♥
  • Little
    NK80 skrev 2006-09-08 11:26:16 följande:
    Magdis, Hör med bekanta. De flesta arbetsplaster har en gammal overhead stående någonstan och samlar damm.. det gör den på mitt jobb iaf Mamma till Colin ♥
    Ja, vi har ju en på jobbet, tänkte inte så långt!
    Stolt mamma till lilla Simon!
  • Arwen11

Jennie81>> ( och alla andra med för den delen )

Nu e min andra väggmålning klar ! Gud vad detta e roligt ! Skulle kunna göra massa fler !

Bild finns i mitt galleri.

Jennie81 tack för bilden !

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?