• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Bast

Svartfågel, om du behöver "ganska mycket" brunt kan du ju köpa provfärgsburkar som är lite mindre än en hel hink. Själv behöver jag inte så vansinnigt mycket färg då jag ska göra Mulans drake, så jag tänkte köpa Hobbyfärg på Panduro.

Annars har jag också funderat på hur man kan skydda målningen.... Kan det funka att dra över ett lager lack efteråt, tro...????

• HeddaBigBum

Svartfågel:
    Njäe, så himla blaskigt tyckte inte jag det blev. Jag har bilder i mitt galleri (himmel målade jag med vanlig väggfärg). Men det är klart, färgen blir ju inte lika hel-täckande, och sen beror det ju på hur mycket man späder ut den.

• LykkeLee
    Bast skrev 2006-09-23 18:44:21 följande:
    Svartfågel, om du behöver "ganska mycket" brunt kan du ju köpa provfärgsburkar som är lite mindre än en hel hink. Själv behöver jag inte så vansinnigt mycket färg då jag ska göra Mulans drake, så jag tänkte köpa Hobbyfärg på Panduro. Annars har jag också funderat på hur man kan skydda målningen.... Kan det funka att dra över ett lager lack efteråt, tro...????
    Men då gäller det ju att inte måla med lacket utanför... svårt...
    har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • Vanne
    Bast - Det hade jag inte tänkt på, hobbyfärg från panduro. Har tänkt att måla peter pan och man behöver ju som sagt inte en hel lite färg så panduro var en bra idé!
  • meesa

Är det någon som sitter inne med en bild på Bianca från Bernhard och Bianca-filmen??

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?