• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Växjömamma1976

NK80
    nej, inte jag! Helt klart exakt den gröna färgen hade jag valt till sonens lekrum!! Så nära den gröna som det bara går alltså!!

Vad tycker du själv?? Vad har du funderat på för alternativ? *ler*

Samuel, mammas underbara pojke - 060310
  • Växjömamma1976

NK80
    eller varför inte den röda färgen som du har på bilen och på luftballongen så bryter det ju av!!??

Samuel, mammas underbara pojke - 060310
  • Bast

NK80, ska målningen täcka hela väggen?
    Isåfall hade jag nog fortsatt på samma tema...! Grönt nertill och blått upptill, delat lite vågigt som på fondväggen. På de övriga väggarna behöver man ju inte ha några andra motiv. Det är ju helt klart färger som passar i ett barnrum!

• HeddaBigBum

Jag håller med Bast!
    En vägg kan ju vara den med bilarna, och de andra tre gröna nertill och blå upptill med en vågig avdelning, om du förstår vad jag menar.
    Bra idé Bast!

• NK80

Bast, tanken har slagit mig....  Bra idé. Men tror ni inte att det kan bli lite tjatigt?  Och kan det inte bli svårt med tavlor å så? Fast..hmm man kan ju göra lite roliga tavlor som passar "uppe i luften" (det blåa).

Jag har också vart inne på det Clinan sa, men det kan bli rätt svårt att få till det snyggt eftersom fondväggen är såpass stark färg.

Mamma till Colin ♥
  • HeddaBigBum

Ja, du kan ju göra flyplansramar med barnens kort som piloter... luftballonger, moln med barnen sittande på... sol-tavlor/spegel... massor kul ju!!

• NK80

Hedda, Ja, det skulle bli jätte bra! Ja då får man lära sig att såga ur ett flyplan ur trä då, haha... hur fasiken gör man ramar? Ja ja.. det ger sig nog allt. Är ju ingen vidare händig så att bara måla rummet kommer att bli en STOR utmaning för mig!

Mamma till Colin ♥
  • HeddaBigBum

en drake som flyger kan du ju göra också, i riktigt tyg, så det blir lite 3D!

• NK80

Ja, det finns ju massor man kan göra om man målar rummet som Bast skrev. Det kommer nog att bli så! Tror det kommer att bli jätte snyggt! Lekmatta med stad som man kan köra med bilar på, mini möbler, tält... ja.. detta kommer att bli suveränt.. Är bara lite rädd att det blir för mkt färger.

Mamma till Colin ♥
  • HeddaBigBum

nej då! det är ju ett barnrum- det ska vara färglatt. Och för mig känns det som "det är ju bara färg". Väldigt lätt att måla om hela baletten om det blir "fel"!

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?