• Carro

~*~ nattsnack ~*~

Som vanligt har fl en mystisk förmåga att hålla en uppe på natten

Såg ingen tråd för nattsnack så jag startar en ny för oss nattugglor där vi kan snacka skit och nattsvamla Flört

• Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~
  • diana och daniel

okej
    kul att vara egen företagare kanske. det lät spännande.

Hur långt har du kvar på graviditeten?

• Carro

Både ja och nej..
    Det är suveränt att jobba åt sig själv iom att det är mycket mer självständigt plus det är roligare att jobba hårt när man vet att man själv vinner på det.
    Men, det blir mycket man jobbar, ofta 10-12 timmar om dagen och man inser när man startar eget hur himla mycket merarbete det är pga pappersarbete, beställningar m.m..
    Sen är det lättare som anställd när det gäller sjukskrivningar, ledighet osv.
    Men å andra sidan igen, det är himla skoj och stimulerande, värt allt slit Skrattande

Jag har bf den 12/12 så det är ganska så exakt 4 månader kvar, men
    Jag har en form av bindvävnadsreumatism som heter SLE och den sjukdomen medför ofta att man föder för tidigt så läkarna är skeptiska till att jag går tiden ut.
    Dom hoppas på att jag ska kunna gå till v.34-36 iaf.

Har du barn?

• Carro

Kikade in på din sida, gratulerar till giftermålet!

Jättefina bilder och så vacker du var på fotona!
    Bröllopsklänningen var helt underbar!

• diana och daniel

Tack!

Det var en toppen dag.. allt var perfekt!

Jo jag kan tänka mig att det är lättare att känna sig motivera om det är för ens egen skull man arbetar..

Spännande att få bar ändå!

Vi har inte några barn.. Vi ha försökt ett tag men det verkar inte villja ta sig så det är lite segt..

• Carro

Så skönt att allt gick bra!

Vi var lite "tråkiga" när vi gifte oss..
    Vi gjorde det på rådhuset i hemlighet, våra föräldrar och deras respektiva var med, ingen annan visste om det, inte ens våra syskon så alla blev jättechockade Skrattande
    Hade ni många gäster?

Hur länge har ni försökt att få barn?
    Det är helt underbart och ofattbart att vi ska ha barn..
    Vi blev gravida på vårt första ivf/icsi försök efter 3 års kämpande..
    Eller rättare sagt, vi kämpade i 2 år och sedan gjordes det titthål på mig där det konstaterades att båda mina äggledare var sammanväxta
    (vid kontraströntgen tidigare så hade man bara sett att den högra var det, det var så smärtsamt för mig så det hann inte konstateras att det var det i den vänstra med innan det fick avbrytas)
    och att jag aldrig kan få barn på naturlig väg..
    Så det sista året var ju bara väntan på att få komma fram i kön så vi fick påbörja provrörsbefruktningen

• diana och daniel

vi hade inte alls många gäster vi hade 30 talet bara så det kändes lagom. Man han prata och umgås med alla!

vi har försökt i 7 månader. men ja vet att ja kan bli med barn .. har gjort två aborter innan. Så det känns lite segt faktiskt!

• Carro

Låter alldeles perfekt, bättre med lite mer intima bröllop..

Jag vet att det är jättejobbigt när man är igång och försöker skaffa barn, man vill att det ska lyckas direkt!!
    Men det brukar ta upp till ett år innan man lyckas utan att man behöver oroa sig..

Har du försökt att kolla din ägglossning med t ex äl test eller genom att tempa?

Jag kan verkligen rekommendera att tempa istället, man lär känna sin kropp/menscykel jättebra på det sättet!!

• diana och daniel

jag tycker det verkar så jobbigt!
    jag är så som inte har tåla modet!

Sedan känner jag väl att än är jag inte så desperat att jag måste fixa med sånt.. men om det inte börja hända grejer snart så blir jag deppig!

• Carro

Det är inte jobbigt att tempa Glad

Jag fick börja med det när vi påbörjat vår utredning, och gjorde det under 3 månader..
    Det var faktiskt riktigt intressant!

Jag fick med mig papper hem som jag skylle fylla i som ett diagram.

På varje papper så fanns där vågrätt 40 dagar (har jag för mig), dag 1 var dag 1 i cykeln och när man haft en cykel så och fick mensen igen började man om på ett nytt papper.
    Lodrätt så fanns där tempsiffror.
    Det började på jag tror 35,5 och sen var där ökning med 0,1 grad per steg upp till 41 grader tror jag det var.

Under siffrorna danns där rutor där man skulle kryssa i de dagar man hade mens och de dagar man hade sex.

Det låter kanske lite invecklat med jag ville börja med att förklara hur pappert såg ut Skrattande

Jag vet att det finns en sida på nätet som heter fertility friens, har aldrig använt den själv med tror den ska påminna om papperna jag fyllde i.

Iaf, varje dag, ungefär vid samma tidpunkt så skulle man tempa.
    Det var väldigt väsentligt att det var innan man steg upp ur sängen.

Sedan så satte jag ett kryss på det gradantal som stod och den dagen i cykeln det var och så gjorde man varje dag.
    När man hade äl så såg man att där var en dip där tempen gick ner med ett par tiondedelar och sedan så steg tempen ungefär en halv grad högre än vad den brukade ligga på innan äl.

När sedan mensen var på g så såg man att tempen började sjunka till den nivån igen.

Efter 3 månader så såg jag mönstret och visste precis när jag hade äl, det var mycket lättare att pricka in.

Om du skulle testa att tempa;
    Många tror att man har äl när tempen höjs efter dippen och det är HELT FEL!!!
    Man har alltså äl när dippen är!

Jag ska se om jag hittar tempsidan så du får se på ett ungefär vad jag menar Glad

Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~