• En av varje

Idol 2006

Här kan vi babbla om programmet Idol 2006 som drar igång på TV 4 tisdagen den 29 augusti.

Mamma till två mirakel, Isaac 040825 och Klara 060515
  • Svar på tråden Idol 2006
  • smultronbubbla

Jag vill fortfarande veta Swartling ställde sig upp och skrek åt. Kan man kolla på något klipp? (det går ibland när jag spelar om det)

• aktuelle

Nbottning : det är ju en arbetsintervju, men jag håller med, ibland är de onödigt elaka, men vissa behöver verkligen höra sanningen då de inte har någon självkännedom. Tycker dock inte att programmet är passande för yngre tittare. Iaf inte uttagningarna

• Flutterby

smultronbubbla: var det inte åt killen som "sjöng": "Varje gång jag r*nk*r, tänker jag på din mamma"?

• emma2006
    smultronbubbla skrev 2006-09-08 18:58:31 följande:
    Jag vill fortfarande veta Swartling ställde sig upp och skrek åt. Kan man kolla på något klipp? (det går ibland när jag spelar om det)
    Man fick inte se vem han skrek åt tyvärr.
  • Helen72a
    Nbottning skrev 2006-09-08 18:57:25 följande:
    Måste få tycka lite om IDOL. Vi försöker lära våra barn att vara snälla med varandra. Inte reta någon. Absolut inte trycka ner någon för dennes utseende eller bristande kunskaper. Ja vi vill ge våra barn sunda värderingar.Och sen sitter vi och tittar på IDOL och kommenterar ungdomarna som ställer upp där och genom att titta accepterar vi programidéen med den cyniska juryn osv. Jag var bara tvungen...//Per
    det ligger ju en hel del i det du skriver... MEN visst skulle det vara fint om alla var snälla mot varandra & inte retade någon... men nu ser ju verkligheten inte riktigt ut så Fundersam

visst e juryn hård & lite onödigt elaka ibland..... men jag undrar VARFÖR folk ställer upp när dom inte kan ta en ton utan att sjunga falskt..... dom måste ju ha left i en "skyddad" värld eller något
  • smultronbubbla

emma2006

Det är så alltså. Missade ju ett avsnitt, så jag tänkte att det kanske var då.
    Dumt att inte visa vem han skrek åt tycker jag.

• Nbottning

"Nbottning : det är ju en arbetsintervju, men jag håller med, ibland är de onödigt elaka, men vissa behöver verkligen höra sanningen då de inte har någon självkännedom. Tycker dock inte att programmet är passande för yngre tittare. Iaf inte uttagningarna"

Saken är ju den att programet bygger på att man utnytjar dessa unga människors vilja att vara någon. Man utnyttjar deras utsatthet i ett samhälle där att synas är detsamma som att vara någon.

Någon blir på att göra tv-program där andra far illa. Jag förstår faktiskt inte att inte fler reagerar starkare. Jag får ofta föra denna diskussion med min omgivning. Givetvis om så mkt mer på TV än just bara IDOL.

• NoomiNoomi

Är det slutaudition i STHLM ikväll?

• emma2006
    smultronbubbla skrev 2006-09-08 19:09:04 följande:
    emma2006Det är så alltså. Missade ju ett avsnitt, så jag tänkte att det kanske var då.Dumt att inte visa vem han skrek åt tycker jag.
    Jag TROR det iaf. Tyckte de visade utbrottet lite snabbt mitt i en massa klipp igår men det kan vara som Flutterby säger, att det var till han som var enbart korkad och sjöng ja... den där "låten".
  • Nbottning

"dom måste ju ha left i en "skyddad" värld eller något"

Ja men se sådan tur då att Clabbe o Co. finns och upplyser den stackaren på bästa sändningstid. Jag bryr mig väl inte om att någon som kan sjunga får veta att denne inte kan det. Jag vänder mig mot att man gör TV av det och på vilket sätt man gör det.

Svar på tråden Idol 2006