• Zaga 85

Äter din katt nåt ovanligt?? ^^

Min lilla Zaga är ganska rolig hon ^^ Hon äter nästan allt:
    Bönor, ärtor, sallad, gurka, majs, broccoli, OLIVER, bröd, champinjoner och lite annat som jag inte kan komma på nu ^^
    Givetvis har hon aldrig fått något av dessa i mängder utan bara en liten smakbit, men det är ganska lustigt ändå, hon är så söt och verkligen såååååå speciell!
    Älskar min lilla prinsessa^^

• Svar på tråden Äter din katt nåt ovanligt?? ^^
  • Pilloppan

Det går absolut inte lägga en gurka obevakad här, min norskis snor den fort som ögat om han får chansen! Han tycker även det är roligt att leka med frysta ärtor och sen äta dom.

• Carro
    Finns det fler här som har katt som har allergi???

Stella är allergisk mot fisk, så vi får lusläsa på alla kattmatsburkar, många sorter har fisk i även om det står att det t ex är oxkött på burken..

Börjar misstänka att hon även är allergisk mot fläskkött, har märkt att hon får rejäl klåda när hon ätit det med..

Det är sååå tråkigt med hennes allergi, hon älskade tonfisk Ledsen
  • MrsMurphy

Carro: Min ena är allergisk mot billigt torrfoder, men vi vet inte riktigt vad i det som kraschar hennes mage. Men vad jag har förstått så är det väldigt vanligt med allergier hos katter!

• LPW

Vill bara höja ett varningens finger för choklad och lök som är mycket farligt för katter.

• LPW

Choklad innehåller ett ämne som är giftigt- ju högre kakaohalt desto farligare. En liten hund (5 kg) kan tydligen dö av 6 gram (!) choklad med hög kakaohalt. Hittar för tillfället bara information om hur giftigt det är för hundar, men jag var hos veterinären igår och där läste jag att det var farligt både för hund/katt.

• Iza05

oliver äter min oxå men helst svarta. dom säger att detb är saltet på oliven som är gott för katten

• sheeba

Min äldsta katt är lite kräsen men honungsmelon och oliver slinker gärna ner ibland lite majs och gurka

Sedan har jag den lilla på 6 mån som är ett matvrak Vet nog inget som hon INTE äter
    Kommer inte på något som hon inte äter av Hon äter till och med smulor från brödet om det kommer ner på golvet,hahaha.

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • TSW

Mina föräldrars katt är en riktig jägare. Hon äter allt som är rått, vare sig hon har tagit det själv eller mina föräldrar håller på med någon matlagning. Det bästa på menyn är nyfilead fisk. Det får absolut inte vara ben i, då rör hon den inte. Hon är för skön.
    När hon hittar mat själv, är det mycket ekorrar på menyn. Ekorrbeståndet runt deras tomt är mer eller mindre borta.

Svar på tråden Äter din katt nåt ovanligt?? ^^