Diggar du Grynet?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Det är först och främst föräldrarna som sätta normerna, det är det som är felet i Sverige idag; ansvaret har förskjutits från föräldrarna till skolan osv.. "dom måste ta tag i det här" FEL, vi föräldrar måste se till att barnen uppför sig, det är vårat ansvar och ingen annans.
Så om Grynet är sminkad och gillar rosa har ingen betydelse om barnen redan fått grundvärderingarna hemifrån, barn har också humor och förstår till viss del också ironi.
myself - tycker du att det är vad Grynet lär ut?
Lilla Ap - barn tittar ofta även på dokusåpor, tycker du att det ger dem sundare värderingar?
Lilla Ap: Barn och ungdomar har i alla tider tagit efter sina förebilder; se vilket ramaskri det blev hos föräldrarna till det barn som lät håret växa för att de ville se ut som John Lennon och Co
Ja, barnen lär sig självklart grunvärderingar efter föräldrar, men även efter andra auktoriteter. lärare, släkt, vänner osv.
Efersom barnen medan de växer kommer at spendera mer och mer tid utanför hemmet ,rä det även viktigt att man har bra förebilder utanför hemmet, annars bildas en konflikt för barnet när det under utvecklingsprocessen slår sig fri under den perioden då de är hemifrån.
Vilka grundvärderingar barnet än har skaffat sig, kan de förändras om de får för mkt negativa upplevelser när de måste vara självständiga.
Jo det är så jag uppfattar henne, och om jag gör det, vad gör inte många barn då?
Vill oxå reflektera lite över dokusåpor.. det är verkligen inget barn lr ungdomar under en viss ålder ska kolla på heller.. förmodligen så kommer dom att göra det hos en kompis eller något ändå..
Men när det kommer till dokusåpor kan man åtminstonde diskutera det med sitt barn och prata om dem och verkligen visa var man står. och förklara att de väljer ut en vis typ utav människor osv osv..
Men när det kommer till många barn/ungdoms program kan man ju inte säga att "nää de är dåligt, det är si och så.. " för det finns inget ordentligt "så här är det" alla har vi ju olika åsikter..som ni ser, en del gillar grynet, en del gör det inte.. samma sak med dokusåpor visserligen men här är vi alla iaf överens om att vi inte vill att våra yngre barn ska se på det skulle jag tro...
Jag tror Grynet tvärt om får barnen att inse det lite tokiga i att sminka sig hårt och bara ha rosa...dom tycker att hon ser knasig ut och det vill barn absolut inte göra!
*håller med lilla ap återigen*
skrålla, jag tror det beror helt på ålder...
Håller med Skrålla.
Ungdomar nu för tiden vet att man inte behöver ta efter allt hos en förebild. Man kan välja. En del kan man ta avstånd från.
Vårsol:
jag fullständigt AVSKYR dokusåpor och likande förnedringsprogram. Det ena är ettera värre än det andra.
Vuxna människor som skämmer ut sig och överdriver framför kameran..
SUCK! misslyckade människor, det är vad jag tycker om dom.
Förstår inte vad jag har skrivit som har fått dig att tro att jag tycker att det vore bättre ??
( ref. annan tråd www.familjeliv.se/Forum-5-109/m1137694.html där jag uttrycker mig om dokusåpor)
Skrålla:
Grynet är väl -förhoppningsvis- ingen förebild för något barn!?
JAg skulel tuppa AV om mitt barn kom till mig, vid typ femårs ålder och hade spökat ut sig som henne! och sa att hon inte ville äta upp maten, för "jag tar ingen SKIT!!"
ni måste förstå att barn i yngre åldrar inte har någon uppfattning om tillfälle och läge.. Barn tycker ofta att föräldrarna är elaka då och då, helt naturligt under uppfostringen, men de kan få för sig att "ta ingen SKIT!" går lika bra att använda när man inte vill äta mat, utan hellre vill ha godis osv.. de är inte så logiska, har ingen känsla för abstrakta tankar.
Det är en sak att klä sig som man vill, och kanske även lite uppseendeväckande med lysande färger osv. men det grynet gör är för det första klädmord, för det andra får hon VM-guld i att överdriva, och på C svarar jag tandborste.
myself: tack :P skönt att höra!