Diggar du Grynet?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Stitch:
Jag tycker verkligen inte att man ska hålla inne med vad man känner och tycker, men, men måste även ha vett att uppföra sig i vissa situationer.
Visst, som jag sa, man ska SJÄLVKLART lära sig att inte ta skit, och kunna stå för det man tycker, men vad Grynet INTE lär ut är att man amtidigt måste lära sig att respektera andra, genom att lyssna på deras åsikter, samt att man ska lyssna på auktoriteter.
Jag menar INTE att man ska underkasta sig någon, jag menar helt enkelt att man måste ha HYFS.
Och det där med att uppföra sig på stan, Grynet gick i ett avsnitt ut och skrek med megafon på stan vad hon tyckte och tänkte.
Men du verkar tycka att det är ok att störa den allmänna ordningen då eller? Att ställa sig och skrika på folk mitt på ljusa dagen, för att man "känner" för det, det kallar inte jag uppfostran, det kallar jag respektlöst.
Hon kankse hade en underliggande mening i det, men ajg tror att alla vet att barn gör som vi GÖR och inte som vi SÄGER.
Mitt barn ska få tycka och tänka PRECIS som hon/han vill, MEN, även lära sig att i vissa situationer är det kanske bättre att hantera saker på ett annorlunda sätt.
Du verkar ha fastnat i dina egna fördomar mot tjejer, för bara för att en tjej inte springer ut och skriker på folk, betyder det inte att hon inte har en väldigt stark självkänsla, eller att hon tar skit bara för det.
Att någon inte är gapig betyder inte att hon är "lagom".
NER med Grynet!
Tjejer behöver DEFINITIVT en bättre förebild, som säger exakt vad hon tycker och tänker, och som kan stå för sig själv UTAN att vara så himla himla barnslig och ohyfsad.
Det kan väl inte vara så svårt att hitta en sån? Eller?
JosefinU - för det första så anser jag att hon inte svär. För det andra är hennes språk inte ett normalt ungdomsspråk utan en parodi på ungdomsspråk vilket gör att ungdomar kan känna igen sig men ändå skratta åt det. Om hon pratat mer bildat men ändå varit som hon är så hade det antagligen inte känts äkta utan mer som en vuxen som klär ut sig till tonåring för att vara "käck".
vårsol:
"Smaken är som baken - delad". Jag anser att skit är en svordom, och att man ska försöka begränsa dessa användning. Att det finns värre ord spelar ingen roll i det sammanhanget. Det tycker jag är fel, att resonera på så sätt. I så fall är det mycket vi borde omvärdera i samhället. "Små saker är också saker" (mer slagord
) och "många bäckar små...."
Jag har ju i min tråd om Grynet, i föräldrarrummet, fått lära mig att skit är som viket ord som helst (nja, att det är ingen svordom, men ingen vågar svara på vad det är för ett slags ord då, och om man alltid i varje situation kan använda ordet och det är som vilket ord som helst...). Jag känner mig lite som en gammal stofil på 80 bast, men jag tänker INTE använda ordet skit i mitt språk, eller framför mina barn. Och ska lära de att inte använda det heller, iaf göra ett mycket gott försök
jag tycker hon är för gapig, för fånig, för påfrestande, för... för ALLT...
Budskapet är bra men måste man klä det i en fjompig överdramatiserande fjollkostym som låter illa?
*puff puff*
Jag tycker hon är fruktansvärd... *står inte ut*
håller med Lilla Ap, riktigt bra sagt.. att gapa, skrika o skräna tyder inte på ett gott självförtroende och att inte visa respekt, varför vill man "lära ut" det? Man kan synas och höras på betydligt bättre vis, och inte fan kommer man kunna ändra samhället på någotvis om man tror att de bara är att klampa upp till tex riksdagsmän och bara gapa ut vad man vill..
Sen är det en annan grejj att ungdomarna kanske tycker att det är kul när de får se vuxna människor blir förnedrade. Dom kanske känner igen sig i språket. Dom kanske tycker att det är ballt att hon tar plats o låter.. men vad lär det ungdomarna?
ner med grynet!
Det lär dem att det är okej att ta plats och stå för vad de tycker och det är viktig kunskap tycker jag.
När har Grynet förtryckt vuxna?