• dexterswife

Diggar du Grynet?!

Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!

• Svar på tråden Diggar du Grynet?!
  • dexterswife

"Krig. Det måste vara världens tråkigaste grej. Jag förstår inte varför de ska hålla på så. Jag startar inga krig alls och det är skitlätt." - Grynet om det tråkigaste som vuxna hittar på.

• vårsol

myself - ibland måste man vara extrem för att det ska ge respons.

• Skrålla

Grynet är helt okej. Mina barn gillar henne och förstår ironin i det hela. Håller med om att intervjun med Zlatan är super!

Jag tycker däremot att många program som försöker motarbeta könsord och svordomar, gör precis tvärt om. För ett tag sedan var jag tvungen att be min 11 åring byta kanal, eftersom Svt sände något program om att kallas hora etc. Min 7 åring suger törstigt i sig alla "tabuord". Programmet sändes direkt efter Bolibompa.

• Lilla Ap

Vårsol: ... och ibland får man bara negativ respons.

varför är grynet så emot att lära barnen hyfs?
    att det kanske inte passar sig alltid att hoppa och skrika och klä sig i lysande färger?
    Tänk på t.ex., begravningar, jobbintervjuer, på jobbet, bröllop, dop osv.
    Om barnen inte lär sig att det finns en tid och en plats för allting redan när de är små, så är det svårt att få bort den invanda beteendet när de bli äldre.

• Skrålla

Öhh...men det är väl föräldrarna som ska lära barnen hyfs, tycker jämförelsen med Pippi var bra! Inte ville våra föräldrar att vi skulle göra precis som Pippi (eller klä oss för den delen)?!

• vårsol

Lilla Ap - men dock får man en reaktion och det är vad många tonåringar är ute efter.

Barn behöver inte klä sig i svart på begravningar. Varför kan man inte klä sig i lysande färger på en jobbintervju? På jobbet får man följa den klädkod som lyder, om det finns en, men sånt fattar även "obstinata tonåringar". Mig veterligen är det bara helsvart och helvitt som är tabu på bröllop. Har man någonsin klädkod på dop?

Dessutom skriker inte Grynet när hon pratar med vuxna.

• Skrålla

Jag tycker att alla dokusåpor är ett MYCKET större problem!

• Skrålla

...inte för att Grynet är ett problem

• myself

Och vem som helst kan klä sig i skrikande kläder o gå runt o gapa på stan! Det är viktigare att arbeta med barn innefrån och sen ut.. självklart får man ha på sig vad man vill, självklart ska man våga säga vad man tycker. Men att lära barn att det sitter i kläderna dom bär eller hur högt dom vågar skrika är helt fel metod.
    I mina ögon är det presic de ungdomsgängen har fått lära sig. Om man har mkt smink, röker, sticker ut o skriker mkt så blir man tuff, får uppmärksamhet och syns..

• Lilla Ap

Skrålla: det är en annan tid nu, nu för tiden tar barn och ungdomar efter vad de ser på tv, och på stan, i skyltfönster osv..
    Jag menar.. se på alla födda -90 och senare som kutar omkring i regelrättiga 80-tals outfits! Eller minikjolar, eller hip-hop-utrustning..?
    Barn tar efter det dom ser på tv, speciellt nu när det är så personifierat det som visas. Man ska se ut på ett visst sätt, bete sig på ett visst sätt, säga vissa saker, osv..
    grynet säljer ett koncept, och det gillar jag inte.

Vårsol: klädkoden var kankse inte det jag opponerade mig emot i första hand, även om jag tycker att knallrosa siden-topp, grön/svarta stumpbyxor, lite tyll här och var, och två tofsar på varsin sida av huvudet, toppat med en prinsesskrona inte är det bästa man kan ha på sig i de flesta sammanhang.

Det är -beteendet- jag inte gillar. Att hon alltid ska skräna, andvända dålig svenska, svärord och väldigt väldigt konstgjord mimik.

Svar på tråden Diggar du Grynet?!