Diggar du Grynet?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Fler som tycker att Grynet är världens bästa programledare och att det är toppen att det finns en kul och stark förebild för unga tjejer?!
Håller med lilla AP
Som en detalj vill jag bara tillägga att Grynet inte har någon ålder. Hon utger sig alltså inte för att vara tonåring eller barn eller vuxen.
Personligen är jag lite trött på människor som tycker att allt och alla ska vara lagom och inte visa vad de känner eller tycker. Det är just sådana människor som jag tro inte gillar Grynet. Flickor ska inte vara gapiga och ta för sig. De ska inte högt säga vad de tycker, speciellt inte till "vuxna med ansvar och dylikt" (vem ska de då säga det till Lilla Ap?!) och de ska smälta in i en homogen grupp som helst hela samhället ska få plats i. "Kan inte uppföra sig på stan"? Ja, det vore ju förfärligt om våra ungdomar gick ut och sa sina åsikter, dansade på gatorna eller bakade muffins...
Synd på ett förvrigt så bra koncept, att hon måste ha det där hemska språket. SÅ fattigt och tillgjort, och SKIT framför varje adjektiv. Helt onödigt. Klara inte av att lyssna mer än några minuter, sen känner jag mig kräkfärdig. Måste man prata som hon för att vara en cool tjej med självförtroende som är kul och häftig? Nej, anser jag. Och måste man ha det för att göra programmet med henne intressant, så har det redan gått för långt med vad barnen behöver för att bli intreserade. Behöver bli en ändring då tycker jag.
"Ta ingen skit" är en ur-bra slogan! Men varför inte hålla "skit" till den sloganen då?!
jag älskar grynet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ställningen so far...
För: 23
Mot: 13
Avgudar grynet... =)
som det heter på "norska"
helt sinnesyk bra!!
jag tycker att barn och ungdommar ska visa vad de tycker och känner, men inte ska de gå runt på stan och gapa och skrika för det... och allt ska inte vara skit.... skitfint skitbra skitduktig.... ja ja. man blir trött på det
Stitch - jag håller med dig till hundra procent!
JosefinU- kanske det är just språket som gör att hon når fram. Om Grynet hade pratat bildad "vuxensvenska" skulle hon antagligen framstått som en moraltant som skulle "lära" ungdomarna att göra si eller så. Tack vare att så många vuxna upprörs av hennes språk når hon fram till målgruppen, tror jag. Många ungdomar söker efter något som INTE är som det vuxna accepterar.
vårsol:
"JosefinU- kanske det är just språket som gör att hon når fram. Om Grynet hade pratat bildad "vuxensvenska" skulle hon antagligen framstått som en moraltant som skulle "lära" ungdomarna att göra si eller så."
Allvarligt...?
Skulle HON framstå som en moraltant om hon inte pratade så? Tillåt mig små-le
ÄR Grynet ett språk - eller är språket en del av Grynet? Min tro att man inte behöver prata exakt lika som den som man talar till för att de ska lyssna. Man behöver inte prata gugguggu daddadd med spädbarn och man behöver inte typ liksom asså ja ba och hur va re typ i skolan idag, så här ba.. till sin tonåring för att de ska fatta vad man säger, eller man ska få ett svar. Revolt - bra, men hennes språk är FÖR mycket, enligt mig
Enligt det resonemanget skulle ju ett program där allt som sades var allehanda svordomar, inklusive könsord, vara det mest UTMÄRKTA ungdomsprogrammet genom tiderna - enligt ungdomarna själva, för det skulle nå ut till varenda kotte!
men vet inte om det skulle vara det optimla, sett från vår sida...... och deras, längre fran i livet.
Grynet rockar!!!! Hon är helt underbar!!! Jag sitter klistrad vid TV:n som värsta 13-åringen när jag ser henne
Jag tror att resultatet av att hon säger SKIT så mycket har blivit att unga härmar henne och säger skit framför en massa ord. Men jag tar hellre ordet skit än fan/jävla/fucking vilken dag som helst. Skit är inget svärord, och det låter mycket bättre än de andra orden. Jag vet inte hur länge sen ni gick i mellan/högstadiet, men som jag minns det (nu är det tio, TIO aah, år sen jag gick) så hörde man en hel massa fan/jävla/fuck. Så jag säger som Grynet: TA INGEN SKIT!