• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • inka

så nu är vi hemkommen från våran ullaredsresa vi va framme igår runt halv tre tiden och tyckte faktist det va väldigt lite folk mot vad det kan vara.. man kom fram där man ville och inga köer jätte bra tycker jag shoppade dock bort 4500:- oopps men men det va roligt och mycket nyttigt fick vi..

• Flaxa1

Tänkte bara göra ett inlägg i debatten om huruvida det är lämpligt eller ej att ta med sig barn till GK:s.

Vi har en bebis som var varit med vid 6 veckors och 3 månaders ålder. Första gången satt hon i en sjal och vi snabbhandlade i 1,5 timme. Den andra gången hade vi med både bärsele och vagn och växlade mellan dessa och handlade i ungefär 2 timmar med en amningspaus emellan (ammade både före och efter oxå, båda gångerna).

Jag tycker att det har gått utmärkt, men man får ju tänka på att anpassa sig efter barnet förstås. Vi har varit beredda på att avsluta direkt om bebisen inte skulle trivas, men det har som sagt gått alldeles utmärkt.

En annan sak som man kanske bör tänka på dock är att det inte är så lämpligt att ta med riktigt små barn till den här typen av lokaler på vintern, eftersom det kan spridas mkt virus o sånt.

• MammaMu76

Hemma igen!
    Måste slå ett slag för att bo i stuga!!

Igår var vi framme vid 14.30 tiden, vi började med käka, då vi gick in började folk gå hem. Ingen kö in och ingen kö ut!! Imorse öppnade de 7, vi var där 7.30 då var det kappt något folk alls, ingen kö någonstans!!! Lugnt och fridfrullt. När vi gick ut vid 9 började folket välla in; då åkte vi hem, underbart!!

Mamma till världens goaste Erik
  • Lalalong

Anna1980
    Det beror på vad du har för lift!! Min BRIO hårdlift gick inte ner . Så Klara fick sitta i sitt babyskydd i kundvagnen. Men det gick ju också bra

• 9Kärleken6

Någon som vet om det har tröjor kvar med vitkrage, ser ut som att man har skjorta under. Kostade 59.95. Fanns lila, bruna och blå tror jag det var...

Kram

• MaLevi

9Kärleken6 - Fanns kvar i alla de färgerna i går när jag var där. Kollade inte priset. Men det ser ut som de har en skjorta under.

• varning

Hej! Letar efter en grej som någon som ska till U kanske kan kika efter? Vi har en groda och en hund i mjukplast som man kan sätta in små runda foton i munnen på. De fanns på vårat ICA förut, i en sån där fyndlåda, men nu finns de inte längre och jag skulle jättegärna vilja ha minst två till, helst andra djur.

De är ca 15 cm höga och huvudet sitter och guppar på en fjäder.

Finns de där skickar jag svärmor att handla!

• Mamma till Alva o Melker

hej hej..  ny på tråden.. men blev så glad när jag såg den....

har min ullaredsresa att se fram emot den 23:e, då jag gör min årliga tripp dit med min syster och några andra tjejer, men i år blev den aningen sent lagd pga tidsbrist, men längtar sååå. det är ju så underbart att bara strosa runt där i timmar och kika på VAD JAG VILL!!! så underbart.. utan nån sambo som står och pickar mig på ryggen för att man är för länge på ena eller andra avdelningen.......

trevlig tråd...

• MaLevi

9kärleken6 - Japp det var långärmad!!! Lycka till med alla inköpen!!!

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden