• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • Winnertaco

Lalalong
    Det var väl en jättebra idé

MrsNelson
    Självklart måste man ju kunna hantera att ha barnen med sig, de får väl sitta i kundvagnen. Eller så får man vara två, och så får den ena se efter så att inte barnen ställer till med nått eller blir trampade på eller kommer bort. Självklart måste man ju ha lite vett i skallen om man ska ha barnen med sig.

• Lalalong

thefrog
    Skönt att höra att man inte är helt Gekåsskadad som fick den ideen då

• MrsNelson

Winnertaco
    absolut! Har man koll på sina barn och sunt förnuft så är det absolut inget fel att ta med dom.
    Har varit med om ett skräckexempel, dock inte på ullared, utan den vanliga julklappshysterin i ett köpcentrum några dagar innan jul. Jag och sambon kommer precis ut från en affär, det är packat med folk överallt och en mamma utbrister "ååå vad du e duktig mammas lilla pojke" vänder oss om och där är en liten pojke 2 år kanske som går helt själv emot sin mamma 20 meter bort, folk går kors och tvärs, en annan person säger till mamman akta så att ingen springer ner honom och hon svarar att han har minsann lika stor rätt att gå där som någon annan, strax efter råkar en herre knuffa till honom, han far rakt ner i det hårde stengolvet och ambulansen fick hämta honom, vet inte hur det gick med honom sedan men han svimmade av av fallet och blödde ganska mycket, hoppas att det gick bra.

• Lalalong

Haha... jag insåg just att kudden och täcket Klara har i vagnen har örngott och påslakan från Gekås, snuttefilten som hon inte kan vara utan är från Gekås, och bodyn jag klädde på henne idag är från Gekås... De kanske inte släpper ut oss för de tror att vi snattat hennes grejer *s*.

• Pia J

Woho! Var min första tur till Ullared i fredags.... jisses va grejjor!!!

• ninos

Loveliva, barnmisshandel var ju menat som ett skämt, kanske inte så bra, sorry. Självklart tycker jag inte på riktigt att det är barnmisshandel.

Jag vidhåller dock att jag tycker synd om barnen på Ullared en dag som igår med massor av folk.

• Zahcro

Jag ska nog åka ändå.. pratade med syrran och hon jämnförde det med en vanlig shopping tur i "stan" då är vi borta flera timmar. Julia har alltid klarat av mina shopping turer jätte bra. Så nu får det bli emilias tur.. Jag hade med mig Julia på IKEA en gång hon skrek o skrek ville inte sitta o ville inte gå.. hon skulle bäras.. tror hon var ca 2år.. det visade sig när vi kom hem att hon varit super hård i magen och haft jätte ont i affären stackare.

Kommer ta syrrans mjuklift och lägga den i vagnen som jag tänkt. det blir bra.. får ta med mig kallt och varmt vatten så jag kan göra välling.. har ju bröstena med mig oxå så mat blir hon nog inte utan. hon kommer nog somna i vagnen. tyvärr kan jag ju inte ha med mig barnvagnen för då får vi ju inte hem några varor

Ang stora barn på Gekås.. skulle INTE ta med min Julia dit hon blir 4år i feb och FULL av spring i benen. hon skulle inte kunna sitta i en vagn i så många timmar. och springa lös där är inte att tala om. skillnad om hon går lös inne på MAXI eller H&M inte lika mkt folk.

så jag får nog spara lite pengar.. för jag skaaaaa till gekåsss hehe.

• Rokka Jill

nä.. ska man ha med ungarna (stora) till gekås ska man nog bo i stugorna.. så kan man gå dit när det e lite folk...

• Mollymajs

Någon som vet om dom har sådana små beis speglar gula med röda hjul på Ullared? En sk krypspegel.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden