Ni "max" 155 cm långa/korta...
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
Jag är lika lång som du, väger dock lite mer.
Nu har jag inget råd att komma med. Det finns ju INGA byxor för kortare människor
Kul att först köpa nya dyra byxor och sen få "förstöra" dem med att ta av dem!
Det verkar som om byxtillverkarna tror att alla människor är lika långa.
"Det verkar som om byxtillverkarna tror att alla människor är lika långa"
Ja, faktiskt!
Jag kan hitta på barn avd ibland...men, jag har ju ofta annorlundare höfter/rumpa- så det är ren chansning.
Jag är 152 cm... ibland så hittar jag byxor i caprimodell som jag kan ha som långbyxor... annars får jag göra som ovanstående... köpa byxor som jag får lov att kapa av....
"köpa byxor som jag får lov att kapa av...."
Precis...
När jag träffade min sambo så var det första gången som jag fick vara med om att en kille måste göra detsamma. Han är 160 cm.
Jag är 151 cm lång och har samma problem som er andra. Tycker det är svårt att hitta alla typer av plagg och förden delen även skor i tillräckligt små storlekar. Just nu är jag gravid och det gör inte saker och ting lättare. Så dessvärre har jag inga råd att komma med men hänger på här för att med lite tur få några bra tips!
Jag måste få tipsa om Lindex barnkläder för större barn. De heter Heartquake och är mer formade än vanliga barnkläder. Jag är förvisso inte riktigt lika kort som TS, men har alltid haft problem med längden på byxor.
Viker upp;.)
Eller kör 30 på längden så behöver de ej vikas. Är 152 cm
Lindex...
Ok...då ska jag börja med att "fönstershoppa" och prova lite iaf...
Trossens mamma
Så 30 funkar..?
Sist jag köpte jeans var de nog 25/34...tror jag...las upp.
Ja jag har haft 30 på många av mina byxor å de har varit ganska lagoma å då är jag smal(kort.
haft typ innan graviditet 1 -28 tum i midjan men sen ännu smalare men nu är jag igen gravid så
ICT: 34? Jag har storlek 31 eller 32 på längden och jag är en decimeter längre än du
Prova ett par Heartquakebyxor och se hur de sitter i alla fall.