• ICT

Ni "max" 155 cm långa/korta...

...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...

Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.

Bor i Sthlms-omr.

• Svar på tråden Ni "max" 155 cm långa/korta...
  • MayaS

Men bara för att man är kort behöver man ju inte vara smal.......

Så för mig är det nog kört med att köpa "barn"stl......

• ICT

iseika

Jag ska kika på stan imorron!!!

• killenkott

Jag köper mina på MQ-har kort där så då syr dom upp byxorna"gratis",toppen tycker jag som är 153,5cm lång och inte kan sy;)

• LaFontaine

MayaS: Nej du, kort och lite kraftig är samma sak som lång och smal. Jag har en vän som är 176 centimeter och väger 50 kilo. Vad hon än klär sig i fladdrar det hej vilt. Enligt klädskapare ska alla ha ungefär samma kroppsform tyvärr.

• MayaS

Jo och man ska helst inte ha varken höfter eller bröst

J*kla skit.. jag är både kort och tjock med breda höfter och bröst stl större... hmmmm en jutesäck kanske? Flört

• LaFontaine

MayaS: En jutesäck kan du väl färga i någon käck färg och klistar på lite paljetter på? Riktigt läckert

• MayaS

mmmm batik kanske.. och så får jag se till att sola lite förmycket så jag får en kräftröd färg... hmmm clownen manne

Nä nu ska det inte bli mer OT....

Men det ÄR svårt... jag har nästan slutat shoppa för jag blir bara irriterad över att inget passar... och jag är inte jätteöverviktigt... jag är 152 cm och väger 63 kg....

• Älvira

Jag såg nyligen att Lindex börjat med jeans i "short" modell på damavdelningen - snygga vanliga jeans.

• Maggan86

jag köper Ofta mina jeans på JC barn avdelning där jag har storlek 160.. och det är skit bra, det är mkt billigare med=)=)

Svar på tråden Ni "max" 155 cm långa/korta...