Ni "max" 155 cm långa/korta...
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
Älvira
Ok!
Ahaaaa det är därför det är så svårt att hitta kläder som passar,... Glömt kolla jutesäckarna
JAg tillhör också de kortväxtas skara. Är 152 cm. Modet som är nu med smala byxor är väl ok. Då kan man ju vika upp någerlunda. Annars är ju JC bra eftersom de syr upp byxbenen gratis.
Jag är 155 och väger 43 kilo. Hittar bara byxor på H&M. Har ganska tydliga höfter och rumpa så barnbyxor funkar inte, även om de är billigare och rätt längd ![]()
Lindex byxor för kortare personer passar ju inte om man är smal om höfterna.
Den som är kort antas vara om inte tjock så iaf kurvig.
Eller finns det nån modell jag har missat???
Tja du, det är ett evigt problem. Inte med jeans, men typ finbyxor har jag svårt att hitta. Längden är aldrig bra såklart, utan det blir att lägga upp.
Jossefina: Numera finns det korta men "normala" byxor från stl 36 (kanske stl 34 någonstans). Annars är barnbyxor mitt heta tips.
Tack!!!! Lindex nästa...
Hejhej! Här är en kort till :) Jag är 152 cm!
Byxor ja.. de brukar ju få läggas upp.. av min sambo, tidigare gick jag till en skräddare och betalade 120 spänn varje gång. Jag hatar att sy och blir bara arg på maskinen! =)
När jag var i stan nu i helgen så tänkte jag köpa en ny vinterjacka.. men modellerna verkar ha förändrats på några år? Min gamla jacka är en XS och den kunde jag knäppa när jag var höggravid.. nu kunde jag inte ens knäppa en strl 36 över mina höfter. Och för längdens skull skulle jag ju behöva ha en strl 34 =/ så nu har jag köpt en jacka i strl 38, snacka om att jag kan bygga in mig i jackan när det är snöstorm ute! Haha.. :)
Det här var en bra tråd förresten, får man ju lite tips och så!
Jag är 155 cm och har också väldigt svårt att hitta byxor. Varje gånga jag är i London går jag till Top Shop och handlar byxor eftersom de har en "petite"-avdelning för oss kortisar.
I Stockholm vet jag inte om Top Shop har denna kollektion, har bara sett "tall" här
I övrigt lämnar jag in byxor hos skräddaren. Kostar bara 100 kronor och det är det värt! ![]()