Ni "max" 155 cm långa/korta...
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...
Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.
Bor i Sthlms-omr.
Grattis till nya byxorna!
Jag får ansluta mig till tråden då
jag är 154 cm. hatar att köpa byxor då man måste sy upp den. tacka vet jag sisters och MQ som lägger upp gratis om man är medlem. Jag köper inte heller barnbyxor då jag har höfter och lår Jag tycker ibland att det kan vara svårt att köpa tröjor också. Tex Lindex och H&M kläder är sydda för att passa normala eller långa personer. får alltid vika upp ärmar etc. Jackor och kappor skall vi inte prata om. Modeller som är figursydda och midjekorta brukar passa mig bäst. Det var någon här som hade strl30 på jeanslängd. Desa är för långa för mig(hittade ett par Levis med 28 i benlängd en gång som passade mig).Jag har dock ganska stora föttertill min längd.Innan mina två grav hade jag 37. men numera så drar jag 37-38. Jag har dessutom lite kraftigare vader. Har alla kortisar här petite fötter coh vader?
Ja ni med små och framförallt smala fötter skall köpa italienska skor. Där är det många som har 35-36. När jag var i Italien och köpte skor en gång så tyckte expediten att jag ahde stora fötter då jag är kort. Men bra att den strl hemma i Sverige
Har en kompis som är 160 cm och hon har 34-35 på skor.
Jag tycker också att det borde finnas mer urval för petite. Mycket finns för tall men INGET för korta. kanske borde vi protestera på något sätt. Det är minst lika jobbigt att vara kort och köpa kläder. Alla knäkorta kjolar slutar vid vaden grr..kan man fixa sådant hos skräddare så att det blir snyggt?
Maggan86: jag skulle också handla hos dig isådanfall
Det trista är att så länge jag har 34-36 så passar tröjor ganska bra men om jag går upp till tex 38 så blir kläderna aldlels för långa. Så vi korta måste vara smala för att inte armarna skall hänga med till golvet
Benettons baströjor brukar passa mig ganska bra. Mango har en del också tycker jag.
puffar lite, för denna tråden var kul=)
Jossefina kul att du hittade dej ett par byxor på barnavdelningen.. nää folk stirrar faktist inte, jag handlar ALLTID mina jeans där (på Jc) och har´aldrig märkt av att folk tittat konstigt på mej. och vill dom göra det så varsegood! jag får mej ett par snygga jeans som sitter skit bra, plus ett antal hundra lappar billigare, då får de stirra hur mkt de vill=)=)
Jag har nu letat efter stövlar i storlek 35 igen, men ingen lycka ännu heller. Det är för jädra svårt att hitta skor som mini. Kan inte ha 36, de är så stora att det ser tokigt ut.
Jeans har jag aldrig upplevt som ett problem, drar 32 på längden oftast trots mina 155cm. Andra byxor är dock kruxiga och måste läggas upp.
Nån som har fler tips på skoaffärer i sthlm än King Size? Rizzo har 35 ibland, men inte på stövlar/stövletter.
Duckan: du måste ha låånga ben (snyggt
Själv så är jag 154 och har 28 på benlängd men det har jag bara hitta en gång i sverige. Kan tyvärr inte hjälpa dig ang skobutik men har du kollat med NK? Har hört att vissa märken tar in mindre strl där. Jag är överlycklig att ha strl 37 i skostrl för det finns att få tag på överallt.Men har du provat att ha strl 36 och stoppa in en extra sula??
Jag är 153,5
. Jag har alltid älskat att vara kort! Däremot har jag stora fötter för min längd, storlek 38.
Jag tycker att det är kul att skärp i midjan är tillbaka. Det är snyggare än i höften om man är kort, tycker jag. Man blir lite längre på nederdelen så att säga.
Måste tillägga att det sämsta med att jag är kort är att jag är lärare så att barnavdelningen kan vara problematiskt om jag inte vill komma i samma kavaj som någon elev på mellanstadiet!
Jag shoppar mest second hand.
Majjlo: Hur kan det komma sig att du hittar små kläder på second hand, men inte nya???? Är det kläder som har krympt eller..?
Jag handlar inte second hand till mig själv, hittar inget som passar.
vilken rolig tråd!!
Trodde bara att det var jag som hade dessa problemen *hihi*
Är 156,5cm o lite rund.... har alltid haft jätte problem att hitta kläder som passar. skor är inga problem då ´jag har 38.
jossefina: Nej, det är ju inte därför jag handlar mest second hand. Det är mer för att utbudet är bredare och för att man har råd att handla mycket.
Här är en till liiiten tjej, 155 cm lång och 40 kilo tung...
Äger just nu två par köpta byxor, ett par i stl 32 från H&M och ett par jeans från Gina Tricot.
Resten har jag sytt själv. Aldeles för mycket jobb att leta igenom en hel butik bara för att se om de möjligtvis har ett par byxor i min storlek. Jeans går ju att hitta, men jag är verkligen ingen jeanstjej.