• ICT

Ni "max" 155 cm långa/korta...

...vart köper ni kläder? Tänker särsklit på byxor...

Jag är 153 cm- väger ca 45 kg.

Bor i Sthlms-omr.

• Svar på tråden Ni "max" 155 cm långa/korta...
  • LaFontaine

Men varför finns det alltid kläder för längre personer, men inte för kortare. Jag vill inte alltid gå i jeans utan vill också ha finbyxor och kanske en kjol som går strax ovanför knäna. Inte till vaderna. Tacka vet jag högklackat i alla fall.

• Lilla molntuss

Chaia>> Här i göteborg tror jag att Top Shop har "petite", såg det när jag var där en gång. Fast jag vet inte om det funkar för mig som också är lite rund? "Petite" låter så himla litet :)

• Brucean

Jag lämnar alltid in mina brallor till skräddare, tror jag betalar 50-70 kr för det (Blir kanonbra, flyttar detaljer och sånt oxå) och sen köper jag endast jeans på JC så de kan lägga upp dem åt mig...måste ha koll på slitningen dock inte kul om knäet hamnar på smalbenet..

//Barnavdelningen är inte ett alternativ för denna kubik

• LillaMy1984

Här är en till... Jag är bara 148 cm. För mig finns inget värre än köpa byxor. Så jag hänger gärna med för tips :)

• Maggan86

Lilla molntuss.. vart ligger Top Shop?????

• Duckan74

Top Shop finns i sthlm, i Gallerian. Övriga städer vet jag inte dessvärre.

Jag har inte smala höfter på nåt vis, men ändå så kan byxorna vara för stora där i strl 34. Konstigt! Såna med stretch i brukar funka bra dock.

• lillronya

Nån här som även har för små tassar för vanliga vuxenskor? JAg har 34-35 och tycker det kan vara lite knivigt att hitta några snygga skor....
    Inte alltid så kul att springa omkring med glittriga barbiedojjor

• Cilota
    lillronya - jag har storlek 33-34 i skor och kan nästan aldrig ha barnskor ens. Inte nog med att de är rosa och glittriga de är även för breda

Om man är beredd att slänga ut lite pengar på sina skor kan man shoppa på www.kingsizeskor.se/. Lite motsäglsefullt namn dock
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • lillronya

Cilota- Nej, passformen är väl inte heller den bästa, håller jag med om....
    Nu måste jag ju kolla den spännande adressen!! Fast jag är nog inte beredd att slänga ut mycket pengar.... Drömma går ju

• LillaMy1984

Tycker dom har ljuvliga skor på Kingsize. Handlar alla mina skor där... Kosar ju en del men värt varenda öre :)

Svar på tråden Ni "max" 155 cm långa/korta...