• C r e d o

jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!

• Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
  • Jessica24
    Mingos skrev 2006-09-17 23:36:58 följande:
    Vänta liiiite nu allihopa! Ni verkar ju tycka att vi haft det alldeles underbart i Sverige de senaste åren, tycker ni verkligen det? Kan det bli sämre är min fråga?
    Ja, det kan bli mycket sämre för dom som redan har det riktigt dåligt = arbetslösa och sjuka osv.
  • C r e d o

Det tycker jag är en sund inställning mamma 85a! Om de röda vunnit i dag så skulle jag varit väldigt förväntansfull på vad de hade att erbjuda i form av förändringar inom barnomsorg osv. Allt är inte svart-vitt, inte ens i politiken...

• Odella

Mingos, vi är ju ett av världen bästa länder om man ser till BNP! Vi har gratis sjukvård, gratis skola och vi får vara hemma med våra barn i 13 månader. Ingen behöver vara hemlös eller gå hungrig i vårt land. Det tycker jag är ganska ok, faktiskt.

• Majsan8

Usch, det här känns skitjobbigt....Jag tror Sverige kommer att stupa rakt ner. Jag tycker inget känns bra med alliansen. Jag har försökt leta fram nåt bra men jag hittar inget...Vad är det som är så bra med alliansen???

• mammapuh

Ska i varje fall bli intressant att se hur de fyra partierna kommer att kunna samarbeta

• C r e d o

Jessica 24:

Och vilka fakta baserar du de på+ Alltså riktiga fakta, inte hörsägen här på fl.

• Zabka
    Aktuelle: Enligt deras hemsida så står det så här:
    "För den som har gått upp eller ner i arbetstid det senaste året beräknas SGI i stället som 95 procent av aktuell årsinkomst". Du skulle alltså isf få 95% av din nuvarande årsinkomst.

MEN... Förändringar sker inte över en natt. Alla förslag kommer inte att införas från imorgon. Det är ju inte ens säkert att förslagen införs eftersom det är alliansen tillsammans som kommer att styra (och för att det tar tid att införa förändringar).
  • Mamma 85a

mysgos: Tackar Första ilskan har lagt sig nu...så nu kan man tänka sig för innan man skriver. Hörde förresten att Göran Persson inte var väldigt nöjd med maktskiftet

• mammapuh

Jag oroar mig i alla fall för egen del för mina pengar på banken, för nog minns vi väl hur den svenska krona försvagades förra gången moderaterna tog makten??

Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!