-
-
Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
-
Badsector: du inser väl att det fortfarande finns människor i USA som inte har råd att gå till läkaren?
-
Underbart formulerat Micke Geting!
-
tror inte dagarna skulle bli färre, men jag tror man skulle få ut 75% istället för 80
-
Lite lustigt att så många tror att det kommer att skapas massor med jobb nu.
-
Skulle det inte bli färre dagar för vård av sjukt barn? Eller har jag drömt det.
-
finns ju iiiiingen garanti för nya jobb..
undrar också vad som ska hända av alla oss som inte har fått ett fast jobb.. vad ska det bli av oss om vi inte får ngt, ska vi leva på soc allihop ? -
Åhh jag kom på ännu ett bra citat som sas i Valvakan idag från en medlem i Miljöpartiet.
"Det blir ju en omvänd RobinHood metod, ge till de rika och ta ifrån de fattiga"
(Förlåt..var kanske inte riktigt ordagrannt..men så är det ju
-
Trynträ: Nej när det gällde VAB så ville de ha mer kontroll över dagarna. Men inte färre dagar nej.
-
Mud Du har helt rätt. Tro hopp och kärlek har fel. Det stämmer alltså inte alls att de vill sänka föräldraförsäkringen eller antalet dagar. Däremot vill de att SGI beräknas på de senaste 12 månadernas inkomst. För den som har gått upp eller ner i arbetstid det senaste året beräknas SGI i stället som 95 procent av aktuell årsinkomst. Men utöver detta alltså inga förändringar. -
Precis Karkki-nånting!
Jag sa ju det, upp till bevis. Annars får vi vänta och se vad som händer om fyra år. Jag är ödmjuk och böjer mig om det går så fel som ni vill ha det till. Men JAG tror att det kommer bli alldeles, alldeles underbart i Sverige. Tillförsikt, folkens!