• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Babynr1

Grattis till alla nya som plussat har inne! Verkligen kul!
    Ska ga in och titta pa kurvorna..och forsoka analysera lite mera..i vantan pa BIM alltsa...oh vad tiden gar langsamt! Blir tokig!!!

• Fru JD

Fealin: Apropå fusk.... Jag satte in en "normaltemp" den dagen jag hade feber, på så sätt fick jag ÄL den dagen jag tror att det är mest troligt.. FF satte nämligen ÄL på dagen INNAN mitt postitiva OPK.. och det vägrar jag tro är rätt.... Så jag har också fuskat, men det känns rätt...

• Snice

Hejsan!! Jag hann aldrig in här igår på kvällen... men det är bra för nätet ska ju inte gå före ens vanliga liv! Kan dock nästan bli så ibland...
    Min kurva ser dyster ut... jag förväntar mig egentligen inget på BIM-dagen! Tempen känns för låg för det... börjar nästan acceptera att min kropp inte ville komma i gång ännu!

Nu ska jag kika på era kurvor och kommentera några!

äppelblomman- va trist att ditt kryss försvann. Det hände mig också i lördags när jag förde in min låga temp... Jag tog bort den dagens temp (noterade den bara) och då kom krysset tillbaka... Hur tillförlitligt det nu är...
    Havssol- jag tycker det ser bra ut för dig! Känner du nåt alls? Förra cykeln låg på DPO 12 och nu är du på DPO 13!
    Jessica26- din temp gick neråt idag... beror det på annan temptid eller... Jag vill se ditt + snart!!
    Jakey- håller med fler om att din kruva ser smidig ut! Hoppas det betyder något bra!
    fealin- kan ju mycket väl varit en imp.dipp igår!
    mala78- ÄL-tider.. ser med spänning fram emot dagens temp!
    ankiz- lika för dig! Ser fram emot dagens temp!
    Fru JD- har du lutealfas på 18 dagar? eller drog du till med den BIM dagen för att det är din första FF-kurva och de föreslår den dagen som testdag? Hur som helst så ser kurvan jämn och bra ut!
    Athena78- var är du med dina tempar?!!
    Cotterpin och Jam- hoppas pergo kuren hjälper er den här gången!!
    sisf- precis som jag ganska hoppiga tempar! Beror kanske på hormonomställningen?
    skrattigtjej- visst kan du sätta på nån grad nu bara för att få in dina tempar i kurvan. Bra sätt att träna om inte annat! Köp en termometer sen om du vill fortsätta med denna metoden!

Jag har inte kommenterat alla, för en del kurvor säger inte så mycket ännu... och jag är inte så himla bra på att analysera! men jag vill ändå peppa er alla!!! *kram*

• lovefool

Förlåt har ej vart härinne på några dagar och skrivit nu..
    Får först gratulera Myliten GRATTIS!!
    Stor kram till er som fått mens..

Nu till min lite smått knasiga fråga..

Om man får typ brun spotting innan mensen sätter igång och efter mensen är över vad beror det på då? är det ngt som man behöver oroa sig för med tanke på att man ej haft det innan? Och vad är det för ngt egentligen? Ngn som kan stilla min oro

• Fru JD

Hej Snice: Vilken genomgång! Det är mycket uppskattat ska du veta!! Nej, jag vet inte hur lång lutealfas jag har, men jag tror att FF sätter ut 18 dagar mellan ÄL och test innan man har testat minst två cykler.

Lovefool: Tyvärr så vet jag inte, men jag tror inte att det behöver vara något som är fel. Kroppen ändrar beteende ibland tror jag.. Men om du är riktigt orolig och det känns fel, kanske du ska ringa o prata med din gyn-kontakt.. Hoppas att det känns bättre snart!

Idag känner jag mig inte så uppåt, tycker att jag börjar känna av mens-förkänningar redan och även om jag med hjärnan vet att det är orimligt att tro att jag ska bli gravid med en gång efter mitt x, så känner mitt hjärta annorlunda...

• skrattigtjej

hejsan alla

vadå ska jag inte ha den kurvan jag ha nu

elle va tycjer ni????

asså jag ska tralla ner och köpa termometer... Men ja ha inte penga till de nu typ
    suckar.. d ee välla försent nu?????? ja mena om äl ha vat???

ja får välla börja om på 0 sen :-/ suckar

ska man ta tempen i munnen????

då blev ja lurad på en annan tråd, då h%n sa att jag skulle ha en vanlig temp och kunde ta i armen men hallå de ha ja gjort och den stämmer inte??? sen sa h&n att ja skulle räkna 2 mer..

asså om min temp satt på 34.7 skulle ja räkna 36.7 :-S e de verkligen så?

Emmy
  • Fru JD

Skrattig tjej: Jag tror nog kanske att du fick lite fel råd! Det allra bästa - om man vill vara helt säker iaf - är ju ändå att ha en termometer som visar det man har. Så slipper man hålla på och plussa på.. Lycka till!

• skrattigtjej
    Fru JD skrev 2006-10-10 14:33:09 följande:
    Skrattig tjej: Jag tror nog kanske att du fick lite fel råd! Det allra bästa - om man vill vara helt säker iaf - är ju ändå att ha en termometer som visar det man har. Så slipper man hålla på och plussa på.. Lycka till!
    jo de e nog bäst
    tack ja ska beställa n'r ja får penga sen
    krama
    Emmy
  • Ofir1

Hej tjejer!
    Skrev detta i går:

"Jag förstår mej verkligen inte på mina äl test..*suck* Se här hur de har blivit i ca. en vecka. (test som är tagna några dagar innan det, finns i känsliga bilder eftersom det blev knäpp när jag la dem i standrad galleriet).
    Tappen har också varit knäpp i ca. en vecka.. Konstant hög och halvmjuk.
    Idag va ju testet ganska starkt.. men flytningarna stämmer inte alls.
    F*n vad krångligt det är. Men lite spännande ändå."

...och funderar fortfarande om någon har nån teori. Jag är medveten om att jag är fruktansvärt jobbigt just nu. Men det är så svårt att låte bli. Om ni är allt för trötta på mej så behöver ni inte svara. Då fattar jag vinken.

Vad skönt att det va bra med den lill* smulan och synd att äl krysset försvann äppelblomman. Hoppas det kommer tillbaka.

åhh..., jag har sååå ont i "livmodern" nu. Typ mensvärk.

• Brodsmulan

Ofir.. min tolkning är att du har ofullständig äl, din kropp försöker lossa, men det går inte, därav både fertila flytningar av och till i din kurva samt även halvpos på test, men du har inget riktigt helt pos test tyvärr.. men många sk skvaller, både ljusare och mörkare. Tror du skulle behöva ev kolla upp med blodprov om du har ägglossat alls.

Men blir lite fundersam när du skriver att du har typ som mensvärk.. antingen så kan det ju då vara att det moler och drar just för att det inte förmår att släppa.. eller så finns då den jag tyvärr ser lite mindre trolig just nu.. men ändå fullt möjligt just nu (speciellt med massa halvpos äl-test) möjligheten att du blivit gravid?!?
    Min starka rekommendation är att du tar kontakt med gyn, för att få göra blodprov angående äl och samtidigt kan de då leta efter möjligt hcg.

Å du gumms.. klart du får vara jobbigt, det ÄR jobbigt att inte ha en aning *kramis*

Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*