• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • fealin

Jag provade också ältester denna månad men fick inget utslag då dom. Bara mer eller mindre negativt.. Jag tror inte att man kan stirra sig blind på dom. Man kanske skulle fått utslag om man testat en annan tid på dygnet osv.

• Ofir1

Japp, dagens äl test var ungefär lika som de andra dagarna. Inte riktigtlika starkt som igår. Men det kan ju bero på att jag tog det tidigare och att jag inte höll mej eller avstod från att dricka lika länge.

• Snice

sisf- aha, du är som mig med olika tider! Lite jobbigt men det funkar... blir bara lite mer utmanande enligt FF. Men bara man sover sina timmar och tempar när man vaknar så ska det gå att få till en fullt avläsbar kurva! Hoppas du får plus på testerna eller ännu hellre att FF markerar ut Äl snart! Det är jobbigt att ligga i startgroparna hela tiden...

Kul att det uppskattas med lite kommentarer av mig! Jag är inte så duktig på att analysera och sätta allt i samband men nån slags känsla får man när man kollar kurvorna... Sen om det är rätt eller fel, det visar sig! Kul är det iallafall!

Pilsa- hoppas nån liten har börjat bygga bo i dig! Vore på tiden!

Ofir1- jag tycker du ska testa med ett vanligt gravtest och visar det neg. så ska du ringa gyn! Absolut!

Nu ska jag iväg till jobbet... så min temp kommer in imorgon e.m... Bye bye!!

• äppelblomman

sisf - Ja, tyvärr har tempen gått ner idag och spottings fortsatt. Har spottat sen lördagkväll, fyra dagar alltså, vilket jag aldrig gjort förut. Annars mår jag som vanligt. Ömma bröst och bara lite värk i magen. Jobbigt att vänta bara..

• Brodsmulan
    Ofir.. börja med ett Preg eller CB, sen ringer du gyn.. men liksom.. det som konfunderar mig mest är att själva kurvan är så annorlunda om man jämför mot din kurva i april som också var så här lång.. nej, bäst att skippa äl-testen nu och ta ett gravtest, försök hålla dig på morgonen och ta det när du varit uppe en timma ungefär.. då får du så samlat som du bara kan.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

Brodsmulan: Kollade din kurva. Det ser ju verkligen ut som kroppen gjort två försök. Kanse är nåt sånt för mej också. Men ingen fullständig.

Ja, den är ju verkligen annorlunda. Jag har ju en kurva utan äl till (den under aktuell kurva). Den är lite mer lik men inte riktigt.

Jag har två CB hemma så jag tar nog ett av dem. Jag visste inte att man skulle försöka hålla sig en timme efter man gått upp. Men det ska jag absolut göra. Har inga höga förväntningar.. men det är väl lika bra att vara säker.

Har haft väldigt ont i magen hela dagen och mått riktigt skit (illamående, yrsel, värme känsla).. så kankse är det äl nu. Vet att jag inte haft riktigt pos på äl test, så det är nog mer önsketänkande. Men bättre det än att va sjuk iaf

Snice: Ja, det ska jag nog göra. Vet inte om jag ringer gyn precis i morgon, men isf innom de närmsta dagarna iaf. Tack

Tänkte bara avsluta med att göra reklam för en tråd jag startade idag. Ville inte skriva det här eftersom det är lite för OT, men jag tycker alltid att jag får de bästa svaren från er tjejer. Därför tänkte jag bara tipsa ........www.familjeliv.se/Forum-1-3/m13244274.html

• Jessica26

Så var tempen nere på 36.3
    Bra att invänta tanten. Vit plupp då jag ska till praktiken tidigt men samma temptid som igår

Bättre lycka nästa gång

Jag kommer alltid att ha en ängel
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*