• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Var in och kollade min kurva igen. Om jag sätter medium på "menses" så kommer krysset tillbaka.. Dock är det ju inte så men kanske att det ändrar sig under dagen.. Man vet ju aldrig.

• fealin

...då sätter jag också in en temp dagen innan jag tempade..
    VAd gör man inte för att få va lite glad...
    Hade du inte lite medium mens då om du verkligen tänker efter? haha

• Brodsmulan
    äppelblomman.. tråkigt att krysset försvann för dig, men ta det lungt, kan komma med en liten ändring bara, ibland efter någon dag och ibland efter några. Men mindre bra att tempen sjunker. Hur mycket spotts har du haft? Man kan ha såväl färskt som gammalt i spott precis runt bim utan att det är någon fara, men just nu står du ju i läget att du kan bara invänta.. kommer inte mycket mer så är det ju värt att invänta till tors-fre om du orkar och ta nytt test där.

*grattis plisa i efterskott*
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    Jessica.. vet inte om det var till mig du ställde vul frågan.. men jo, gick bra igår, fick se en liten skrutt på 3,5cm så nu kan man känna sig lite lugnare iallafall. Men känns så skumt, för känner mig totalt ogravid.
  • äppelblomman

smulan - Tack för svaret! Tycker inte heller att det var bra att tempen sjönk.
    Fick första spotten på lördagkväll, fast det var ej brun flytning, utan klarrött men inte så mycket. På sön och mån var det mer bruna flytningar och igår kväll kom, trodde jag, min mens men idag är det åter igen bara bruna flytningar. Har bara behövt använda troskydd. Får, precis som du säger, vänta. Denna väntan!

• äppelblomman

Smulan - Härligt att det växer nåt litet i din mage.

• Brodsmulan
    äppelblomman.. fast jag skulle inte ge upp hoppet om jag avr du, du står dels på 18dpo och så har du haft spotts i 4 dagar mot vad du innan enbart haft 2 dagar, så visst finns möjligheten.

Jo, det känns skönt att fått veta nu, har ju inte haft ett enda symtom alls så det behövdes för jag var helt inställd på ma igen.
  • Fru JD

Skrattig tjej: Det är klart att du kan ha din kurva så som den ser ut nu, men den kanske inte är helt tillförlitlig. Men den kan ju vara bra att öva på tills dess att du fått köpt en ny termometer!

• Babynr1

Tack snice for att du rattade till i listan!
    Och tack till Havsol for analysen ! Jag kanner mig absolutinte gravid. Aven fast maken och jag prickade in AL! Jag fattar ingenting. Kan oxa vara lite tidigt!

• Fru JD

Äppelblomman: Tack så mycket! Jag tycker att det är roligt att få en kommentar - du behöver inte tänka att du inte är duktig på det!!

Pilsa: Grattis på födelsedagen i efterskott!! jag fyller 36 i år och det är helt okej, även om jag nog inte känner mig som Fealin (som 20 alltså... ) När jag var 20 levde jag livet i en flygande fläng med en liten prinsessa på armen.. Nu är allt lugnare och jag är mer lat o slö..

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*