• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Hej på er alla.

Jag analyserar inga kurvor nu utan försöker allmänt svara de som frågat om mig

Jag vet lite ego, men jag är trött i huvudet idag ...

Jag har inga graviditets tecken längre, inte ont i brösten men mensvärk och huvudvrk + att tempen verkar dala.

Visserlige så tempade jag 2,5 timmar tidigare än jag brukar då jag började 06.45 idag

Tar jag  tempkorrektor så blir den 36.88 men jag litar inte på det. Igår kändes också tappen medium vilket i mina ögon börjar tyda på mens då jag haft hög tidigare i helgen..

Men det är min egen analyz så mensen kommer som på beställning imorgon

Måste bara svara Brodsmulan också att det var jag som frågade om ditt VUL   Vad underbart att få se ett litet liv därinne....

Lycka till nu vännen.

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Brodsmulan
    plisa.. mm.. att jag blev i hetluften i den andra tråden va ju för mitt "hoppsan"
    www.fertilityfriend.com/home/82153 vi hade sex 4 dagar innan äl, eller vad vi då trodde 5 dagar innan äl.. trodde vi va rätt "säkra".. va vi inte.. men väl så välkommet ändå.
    Jag mådde enbart illa några dagar.. dessa låg de flesta innan sk. bim därför jag testade så "tidigt" för att vara oplanerat. Har sen v5-6 inte haft ett enda symtom, känt mig totalt ogravid, därav valet att ta vul. Men helt klart i v11
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    Ofir.. förresten.. kika in på min FF, kolla understa kurvan.. där har du en långdragen äl mellan dag 6 och dag 15. Ser ut som två äl-dipp men är en ofullständig äl den första (dag 7) därav omkörning/nytt försök av kroppen dag 14-15.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • pilsa

Grattis,ja,uppenbarligen kan allt hända.=)
    får väl se om det blir ett plus om några dagar,vecka,håll dina tummar.=)

• Ofir1

Brodsmulan: Tack för att du tar dej så mycket tid..*ler*. Ang. open så ska du inte lite 100%-igt på det. Jag är urdålig på att bedömma hur öppen tappen är. Jag har gjort så gott jag kunnat, men eftersom jag har långa naglar (nej, jag river mej aldrig och är skit försiktig) kan jag inte känna mitt på tappen. Den senaste veckan har den inte varit öppen tror jag.. men som sagt har jag egentligen ingen anning. Den är bara medium mjuk och så hög att den nästan sitter uppe i näsan (har inte varit låg på jätte jätte länge nu). Sen har jag märkt att den lutar bakåt också.
    Ja, du har rätt.. jag måste verkligen kolla upp det. De verkar ju jätte skummt med starkt skvaller hela tiden. Tänk om det är något fel. Tack för tipset om vart jag ska vända mej. Kankse ringer redan i morgon.
    Nästan alla äl test är tagna på kvällen (utanför ramtiden 10.00-20.00). Har märk att de tenderar att bli starkare när jag hållit mej längre och inte druckigt (har druckigt innan på flera av dem). Så det lutar nog mer åt att det är LH som spökar. Har inte tagit något test idag än. Får se vad det visar.

Pilsa: Vad spännande det låter. Jag hoppas så att det är en liten som ställer till det för dej. Annars är det ju inte så kul.

• Ankiz

äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/10
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 13/6-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 BF 14/6-07

• pilsa

Ofir1,ja,klart man hoppas att det mot alla odds har flytat in någon,mår såååå illa urk.
    har du tagot ett grav test?
    kan du inte vara gravid ? eller är jag helt ute och cyklar?

• Ofir1

pilsa: Jag gjorde ett gravtest 18 dagar efter mitt positiva äl test (altså ca. 16 dagar efter ev äl). Men det visade negativt Sen dess har jag bara testat med äl test. Jag vet inte hur stor chansen är att jag skulle va gravid. Enligt min temp är den nog inte så stor iaf Men jag ska kanske ta ett test innan jag börjar med apiforce. För säkerhets skull.
    Jag ska hålla tummarna för att det är pga av grav du mår konstigt. Fantastiskt om du skulle bli gravid nu, om ni legat i mer förut. Men som jag skrev förut så krävs det bara en för att bli en bäbis. Hoppas verkligen det är de

• pilsa

testa en gång till,då vet du i alla fall säkert.
    tack för tummarna det värmer,nu fryser jag som en tok och är jätte yr,hoppas inte man är sjuk.

• sisf

Äppelblomman... Jo, ska se om jag får till det ikväll!! Bara jag får äl snart... Hur känns det för dig då? Såg att tempen sjunkit lite.. men ingen riktig mens än?

Snice... Jag tar precis som du tempen på olika tider, eftersom jag jobbar skift... det är därför det ser så hoppigt ut. Fast det kan ju vara hormoner som spökar också. Jag brukar ha äl runt dag 12, men har inte ens fått ett plus på äl-stickorna än så länge. =(

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*