• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Brodsmulan: Tack så mycket för ditt svar. Det känns så bra att få ett så långt och genomtänkt svar. Då känner man verkligen att någon bryr sig
    Ok, ja det låter som en väldigt logisk teori. Antar att du kollat på den nyaste äl testen. Men är inte 2 september positiv (har markerat det som + på kurvan)? Vill mest veta inför framtiden.
    Men Jag ska verkligen försöka kolla upp det. Jag känner att det är dax att ta tag i det nu. Speciellt eftersom jag har ont förjämnan. Är det till gyn på sjukhuset (kk tror jag) man vänder sig? Hört att det finns privat iaf.
    Ang. teorin att jag skulle vara gravid. Så tror inte jag heller att det är så trolig (mest pga av kurvan). Men jag har funderat på att ta ett test för säkerhets skull. Tänkte börja äta Apiforce i morgon och även om det inte är farligt vid grav så ska man ju va lite försiktig.
    Men hur är dte vid grav föresten. Kan äl test va halv positiva eller är de jämt helt pos?
    Tack för att du är så förstående. Det är guld värt.

• äppelblomman

Ofir1 - Du är INTE jobbig! I så fall är jag jobbig jag med.. Ett forum är ju till för att man ska kunna dela problem, funderingar och glädje med andra i samma eller liknande situation.
    Tyvärr har jag inget bra svar på din fundering.. Har aldrig använt Äl-test, så jag vågar mig inte ens på nån gissning. Håller dock med smulan om att det kanske kunde vara idé att vända sig till gyn.
    Många kramar till dig!

• Ofir1

Tack äppelblomman Precis som jag skrav till smulan så betyder det väldigt mycket att ni är så förstående. Känns lite som om jag bara tjatar om samma saker hela tiden. Men som det är nu så ändras ju inte problemen nämnvärt (tänk om man fick tjata om grav illamående då och då ). Även om du inte hade något direkt svar på min fråga så blev jag glad över ditt svar. Tack.

• Brodsmulan
    Ofir.. förlåt, nu tittade jag på oktobers bara tänkte inte på att kurvan är lång när man kollar på FF.. jo, helt riktigt den 2/9 kan du räkna positivt även om man egentligen ska gå på att teststrecket helst ska vara jämnstarkt eller starkare än kontrollstrecket, men de skiljer sig ytterst lite och sen har du inte skrivit tiden där och det kan vara väldigt stor skillnad på fm och em där. Men det jag tittat på i ditt diagram är mycket på att du står på "open" mest hela tiden, vilket inte är bra, det betyder att din kropp mer försöker hela tiden.. open är man oftast bara dagarna innan och under äl nämligen.
    Men att du nu haft 6st på samma vecka som är starka "skvaller" det är lite småknepigt och det skulle jag nog be gyn kolla på.. för du har ju innan svagt skvaller, utslag och så svagt skvaller.. nu bara i princip halvpos/pos.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • pilsa

Hjälp,mår apa pest och bläääääääääää.
    i går kräktes jag,och i dag har jag varit trött och yr,då lade jag mig 21.00 i går,bör man inte vara pigg då när man går upp kl 7.00?.
    har mått jätte illa hela dagen,undra om man fått någon bacill?
    för inte sjutton kan man känna symtom en vecka innan bim?
    dessutom känns det för otroligt eftersom vi bara mös en enda gång vid äl.

• Brodsmulan
    Ofir.. Kvinnokliniken eller vanliga gyn går lika bra, ta det som är närmast dig.. de brukar hänvisa om de inte vill åta sig utan flytta över på endera av dem.

Missade ju frågan om testen.. vid grav.. japp, de kan se ut så där då, inte minst beroende på hur mycket du druckit, lh ökar mot kvällen, mot hcg som bara blir mindre och mindre koncentrerat ju längre dagen går.. men jodå.. ju mer hcg, desto starkare utslag och när grav verkligen kommit igång så blir ofta testen så starka i utslag att de nästintill blir svart/lila till slut.
  • Brodsmulan
    plisa.. för det första så har FF satt din äl fel, du är idag på 9dpo skulle jag vilja säga, detta baserat utifrån ditt pos äl-test du satt in i komb med tempen. Då skulle du alltså kunnat fått ett imp i förrgår och jodå, visst kan du må illa redan ju mycket, mycket möjligt, finns de som mår illa redan från befruktat ägg.
  • äppelblomman

pilsa - Varför inte? Alla är vi ju olika och det verkar som om symptom kan dyka upp både tidigt och sent beroende på person. Hoppas på att det är en grav. bacill som attackerat dig!

• pilsa

Brodsmulan,hm,låter ju oootroligt eftersom vi bara fick till det en ynka gång denna gången.
    sitter här nu yrslig och vill kräkas åt ärtsoppan vi snart ska äta.

• pilsa

äppleblomman,jo,visst,men så som vi har hållit på i 12 månader vid äl och aldrig lyckats,hur skulle det kunna lyckas med bara en enda natt med sex?
    känns ju heeeeeeeelt otroligt om det skulle vara så.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*