Inlägg från: skrattigtjej |Visa alla inlägg
  • skrattigtjej

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

hej allihopa hoppas ni mår bra

det dra ihop sej till miutt gyn besök...

det är bara 12 dagar kvar

jag kan inte köpa temp och våg förens december :-/     elle ja denna månaden senare

suckar ja som ville tempa

jag ha alltid otur.. krama om er

Emmy
  • skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-12-01 16:01:47 följande:
    Tack Thessis77 och äppelblomman för era uppmuntrande kommentarerpilsa - Vet tyvärr inte vad det kan vara. Men hoppas det blir bättre.Tycker du gör rätt i att ta äl testet som en hint. Det visar sej kanske på tempen eller äl testen i morgon om inte annat.skrattigtjej - Skönt att det närmar sig iaf. Lycka till hos gyn. Kram
    tack
    Emmy
  • skrattigtjej

JO jag sköter tänkadet alldeles utmärkt ja skulle aldrig ens tänka tanken att sätta ett barn till världen bara för min önskan... jag ha övervägt allt vi klarar det med bara en lön och sambon går med på det... så liksom vad klagar dem på, e de inte bra att jag och sambon e övrens?

ja tycker dem ist ska vara tacksam att jag inte var 15år nu och ville ta ett vul och visade sej jag var gravid, för jag va extremt omogen på den tiden, de sätter jag handen på hjärtat på, jag va absulut inte redo då...

jag har lärt mej av saker och ting jag har suttit i en vecka när jag och sambon planerade barn, funderat nack och fördelar... och vi skulle klara de bara med sambons lön..

Och ´Jag har inhandlat det mesta i start grejer, har en kompis och syrrorna ha kompisar som har barn som kan skänka saker med.. om de behövs...

Men alltså det jag reagera på är att jag var så glad att enkligen få hjälp.. ja anade pco att jag hade det, och jag gick dit med faktat i huvet..

Men hon påskyndade besöket efter vulet så jag tappade alla mina frågor, jag blev ledsen så klart, att få de rätt  upp i fejan att man är för fet.. ja de e inte trevligt

jag tog mej mod och var mogen nog att gå dit helt själv.. vilket jag ig inte annas skulle klara av, ett helt nytt ställe och jag va bered att backa ur flertal gr.. de krånglade från börkan men jag gav mej fan på det och se resultatet, dem tog mej inte på allvar...

där står man och blottar allt man har för att få hjälp och svar, så får man de upp i käften, direkt när man klätt av sej, ja de ser ja direkt att du måste gå ner i vikt.. ja bara muntrade och log jo jag vet...

shit skämms elle vadå, jag e medveten om min vikt oxså vad pco innebär

när ja ringde dit 4 gången om ett återbesäök fick ja tigga och be OCH MAMMA VA TVUNGEN ATT HÖRAS I BAKGRUNDEN ett mail och 2 samtal till gyn och sjukyupplysningen och en själv diagnos om vad dem skulle göra på mej

asså shit ha dem inte läkar kompetens så de räcker så ja måste gå och göra min egna dianos :S

jag e osäker om ja ist ska välja halmstad lasarett, de kunde ta tid sa hon där.. men hon sa de e synd om tösa biten om hon ska lida (sa hon till mamma om mej) Dem på halmstad lasarett (dä  jag e född) och bodde innan ja flyttade hit..

jag e livrädd att gå upp nåt kilo mer, att dem inte tror mej...

fast fast i gammla vanor ändå, choklad och läsk :-/   asså ja orka inte..ja tappa snart greppet...

jag tappa allt jag tror på om inte detta besäket heller gör nåt..

ja komme stänga in mej helt totalt psysiskt och komme  inte vara kontaktbar...

Jag önska dem kunde vara mej för en dag så kunde känna på hur min längtan och trånad känns som och att vara arbetsökande och nekas jobb efte jobb efter jobb...

jag ger inte upp de med jobb men detta e sista  chansen på gyn nu
    om dme inte hjälpe mej nu komme ja  he upp totalt...

krossas tror jag, ja ska leta upp psyskologens nr... ja måste ha de till hands om gyn besäket skiter sej vilket de gör, fö dem e så elaka där

BARN VÄXER SA HON TILL MEJ

asså ja behöver ingen som tala om  för mej det.. de vet jag med själv...

DAHH jag skulle skaffa barn bara för ja tror att de  en docka hela tiden ja fatta fanken med att det ett barn....

shit asså den e inte ens gjord ännu ungen så predika hon redan nu för mej vad som e rätt och fel för mej som om hon kännt mej hela mitt liv..

bläää nej tack

hur e de sj? krama

Emmy
  • skrattigtjej

Ok fick jag inte vara med på listan iaf???

Jag som skulle börja tempa igen i december månad.. om jag nu får hjälp på gyn på onsdag?

Emmy
  • skrattigtjej
    Snice skrev 2006-12-11 05:59:39 följande:
    Tröstkram till Jozfein... vet hur det känns... var där för några dagar sen. Skrattigtjej- visst får du vara med! Jag tog bort de som inte verkar tempa, men när du tempar så får du mer än gärna lägga upp dig i listan! Och fram tills du börjar tempa får du gärna hänga i tråden och diskutera temp och fertilitet!! Det var det jag var rädd för när jag "tog bort" de som verkade vara vilande... att det skulle bli upprördhet över det... Ni ska veta att det inte är illa menat utan att jag ville hålla listan "up to date" för att det skulle bli lättare för oss som är aktiva! *kram*
    nej då jag tog inte illa upp jag blev bara rädd att ni inte skulle göra mej välkomen mera..

Men jag ska börja tempa snart...

Men efter detta mail från överläkaren jag var hos den 1 november på att tyda från min mail svar jag fick i ett form av brev i brev lådan idag

så e mina chanser till hjälp minimal, så ja får förlita mej att min kropp förmildra det jag inte ens har riktig diagnos vad jag har...

så jag får helt enkelt snällt föröska att sköta det själv, med tempning och allt, föröska att se om tempen e ok om jag får förändring... jag börja nog efte jul där...

för just nu har jag ingen ork just nu ja orka inte med att leva just nu

jag ha  väntat 3 JÄVLA VECKOR PÅ ÅTERBESÖKET VILKET INTE VA POPULÄRT

dem trodde nog inte jag skulle ta reda på så mkt som jag gjort och käfta emot deras sätt att hantera allt detta

nu i detta brev jag fick som svar från mitt mail fösöker hon att rentvå dem och säga att dem inte gick emot min längtan om barn pg min ålder

DEM HAR HELT ENKELT INGEN BEHANDLING FÖR MEJ

dem tror detta brev dem skickade skulle hålla mej borta från dem nu på lucia på onsdag de kan dem GLÖMMA JAG OCH SAMBON SKA DIT

JA GÅR INTE UTAN ATT JAG VET VAD DET ÄR FÖR FEL PÅ MEJ VAD FÖR BEHANDLING JAG HAR RÄTT TILL OCH VAD DEM KAN GÖRA

jag ska ha allt skit skrifligt och sedan om dem fortf neka mej hjälp KAN DEM VÄNTA SEJ EN FETT JÄDRNAS ANMÄLLAN

JAG SKA ANMÄLLA DEM SÅ DE RYKER OM DE JAG HA RÄTTIGHETER, JAG HA RÄTT ATT BLI BEHANDLAD EFTER MIN SJUKDOM FAN INTE FÖR NÅT ANNAT

jag har chans att ha endometrios eftersom mamma och syster och ev mina 2 andra syrror har detta.. och jag börja bli trött på att bli bemött såhär

jag ahr väntat i 7år på att få svar och behandling, först nu som  "vuxen" börja ja ta tag i mina egna problem  med bara lite hjälp av mamma (vilket va nödvändingt) då dem ansåg mej som ett skämt verkade de som

ja vill bara dööö nu ja orka ingenting mera just nu ja mår skit dåligt...

med tyda på brevet så vill hon inte ha mej där hon antar välla ja vill gå ovetandes vad jag bär på elle vad jag har...

ja hatar detta dem kan inte ens erkänna sina misstag elle sina egna ord
    SÅ DE KOMME STÅ ORD MOT ORD...

jag komme inte bli trodd om dem vägra skriva upp varför dem neka mej hjälp

JAG E SJUKT TRÖTT NU JA ORKA SNART INTE MERA'

oprka inte mera..... ja som sett fram emot behandling och att tempa ja ville tempa så tempen brann i handen på mej

ja va så glad över att enkligen fått en tid, me man ska aldrig ropa hej förens man e över bäcken

AHHH JA VILL DÖÖÖ DÖÖÖ DÖÖÖ DÖÖÖ DE E INTE SÄKERT VI KAN FÅ BARN UTAN LÄKARNAS HJÄLP

ALLTSÅ MED ANDRA ORD KOMME JAG KANSKE INTE FÅ HJÄLP FÖRENS JAG ÄR 30

OAVSET HJÄLP ELLE INTE, FÖR MAMMA KUNDE EJ FÅ BARN FÖRNES EFTER 6ÅR OCH SYRRAN EFTER 2.5ÅR OCH OPERATION, DÅ VAR HON PLÖTSLIGT 26ÅR..

jag e så sjukt trött nu ja ha ingen ork till nåt mer
    Emmy
  • skrattigtjej
    fealin skrev 2006-12-11 14:44:16 följande:
    skrattig tjej: Jag har sagt det förrut till dig...det känns som du har lite att fixa med dig själv och ditt psyke innan du kanske blir gravid. VArför inte jobba på den biten och forsätta att försöka bli gravid som vi alla andra gör? Jag tror att en förutsättning att bli en bra mamma är att kunna ta hand om sig själv och må bra själv först. Många får vänta till dom blir 40 innan dom blir gravida...det är ingen självklarhet att vare sig få bli gravid, få hjälp eller att faktiskt få ett barn. Ett barn är en gåva och inget du kan kräva. Att skriva åt och anmäla läkare lär INTE förbättra dina chanser att få hjälp.
    Nej vist men gör dem tjänstefel ska ju inte en person efter mej med liknande elle samma problematik som jag behöva lida som jag gör..

när jag råd frågar andra läkare, skulle dem inte tvivla en sekud att fastställa min diagnos vad jag har, då endometrios är farligt likaså pco och dessa sjukdoma oavset viket så förbättra de inte normalt att bli gravid tyvär förminska extremt chanserna

Jag vet vissa får vänta tills dem blir 40 men att vägra mej hjälp elle behandling det är de som tär mest på mej

för att om jag inte förbättras kropsligt så förbli min sjukdom ett hinder för mej att bli gravid på vanlig väg, jag ha varken tid,. penga elle ork att göra ivf behandlingar isf
    Emmy
  • skrattigtjej
    Bäsebus skrev 2006-12-11 14:48:27 följande:
    Skrattigtjej: Håller helt med föregående talare. Det är klokt om du tar tag i dina problem, prata med någon kanske, läkare vet vad de gör, ifrågasätt gärna läkaren direkt men ta det lugnt, för om du blir så hysterisk så tycker de kanske att du ska vänta! Ett gott råd bara... Tänk dig för och ta det lugnt! Allt löser sig i slutändan Kram *~*~*Gryn i magen Vul imorgon*~*~*
    jo läkaren vet kanske vad dem gör...
    Men dessa läkarna kan vänta länge innna dem ingripper
    vilket är frustrerande
    var kanske ingen bra idee att flytta hit förens jag löst min sjudoms bild, nu när ja tog mod till mej gå till gyn och allt får man sånthär memötande av dem
    dem kan inte ens fastställa vilken sjukdom jag har vägrar att fördjupa sej med tester för att vara säkra på vad det är jag har..
    hur roligt är det
    dem upptäker nåt dem tror är sjukdomen pco på vul sedan har jag anlag för endo i släkten och väldigt stark känsla att dem bord ekolla upp det..
    ja som verkligen hatar blod prov och allt kämpa för att dem ska lyda mina ord...
    för att dem ska undesöka mer grundligt
    tillomed halmstad lasarett ansåg detta sjukhus ja går på här bryter mot regler...
    Jag orka bara inte med långa processen av anmällningar och sådana saker...
    de tar tid och ork och energi...

men ja ska bärja tempa ändå, för att hoppas att kroppen återställer sej själt kanske iaf några månader så jag ha tur att bli gravid vanlig väg som dem flesta blir..
    Emmy
  • skrattigtjej

hej allihopa

Nu den 25 ska jag köpa REDIG TEMP

bara hoppas de inte e försent.. när ska man ig börja tempa första gr??

OCH snälla kan någon förklara mer hur det går till kan man tempa när man  e sjuk tex??

skulle vilja ha all info ni har.. så ja e mer redo...

denna gr ska ja tempa.. för att hålla koll om jag ha äl nu när ja trännar med

krama

Emmy
  • skrattigtjej

MIN FARMOR DOG IDAG

jag HATAR LIVET JUST NU

ALLT BARA KOMME PÅ EN GÅNG MIN KÄNSLA VAR RÄTT

VARFÖR JUST HON OCH NU???

JULAFTON E FÖRSTÖRD NU HA JA INGEN KÄNSLA FÖR JULEN ALLS

JA SAKNA HENNE FICK ALDRIG SÄGA HEJ DÅ JAG HATA MEJ SJÄLV FÖR JAG ALDRIG GICK ME DEN GR NÄR JA KUNDE SETT HENNE INNAN HON BLEV SJUK OCH INNAN HON DOG

hon var inte min bilogiska men jag ÄLSKA JU HENNE SOM MIN BIOLOGISKA..

HUR SKA JAG SÄGA TILL LILLA SYSTER OM INTE MINA SYSTRAR KOMME FÖRE

jag orka inte nå¨t mera.. ja palla inte

varför just hon??? varfdör inte vår biologiska farmor som alltid skitit i oss

JAG HATA LIVET

INGET BRA DRABBA MEJ FUNDERA ATT BARA TA MITT EGNA LIV JA HATA MEJ SJÄLV

ja hata live utan farmor så ha ja knappt nåt leva för hon levde upp mej hon fick mej må bra hon fick mej alltid attt tänka att de fanns nån som brydde sej om mej

ja kan inte fatta att hon e död

FÖRLÅT MEN VA BARA TVUNGEN SKRIVA AV MEJ FÖRLPÅT

Emmy
  • skrattigtjej

hej alla och tack frä ni beklagar sorgen

nej jag tänker inte skaffa några planerade barn nu på ett tag

de får ta sin tid

ja fundera på söka hjälp nu

för att hon betydde så otroligt mkt för mej så ja kan bara ta hand om mej själv och min familj just nu

ja vill iaf att de ska sjunka in och begravning osv över

sen senare kanske de blir

Emmy
  • skrattigtjej

hej allihopa hur mår  ni???

Emmy
  • skrattigtjej

hej allihopa

Jag ska börja med min diet med mat efter nyår... efter allt festande osv... så ja får festa loss och käka mej ännu mer smäll fet muhhahahaa

haha jag ska tappa 25kg lite mer sen för ja vill ha ett bim på 20 igen

men sedan hur lång tid det tar att uppnå målet får tiden tyvär upplysa mej om :-/ suckar... bara att hugga in sedan

Men jag ska börja tempa under tiden med... se om det sker någon färändring under tiden men behöver eran råd om ni e snälla

Hoppas att ni får en supe bra julafton med mkt kul och ett gott nytt år 2007

Krama om er alla

ps jag ska vara jultomte för min syster son han e 1.5år hohohoho måste nog börja tränna

krama om er och GOD JUL

Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-21 14:48:37 följande:
    Skrattig tjej, du skriver att du ska gå ner 25 kilo.. Hade du inte nyligen gått ner 10?? Ja hoppas du vet att bantning (som 25 kilo innebär) inte passar ihop med försök att bli gravida.. Inte för att trycka ner dig. försök i stället att hitta ett normalt sätt att äta, på så sätt gå ner i vikt och rör dig istället varje dag.. Ja vet att de är svårt, och jobbigt då Läkare hackar på en hela tiden.. (min läkare sa ju att jag inte fick fortsätta på hormon beh. förens ja gått ner i vikt, sa rakt ut att ja vägde för mkt) Nu kan han inget säga!! En hjälp för mig att gå ner i vikt var att ta hjälp av dietist, hjälper dig med rätta mängder, Utan att de ska vara skadligt för din kropp. Men tänk bara på de bantning o försök till graviditet inte passar så bra!! Önskar dig all lycka på din vikt resa o att du får en trevlig Jul!Skrattigtjej skrev-hej allihopaJag ska börja med min diet med mat efter nyår... efter allt festande osv... så ja får festa loss och käka mej ännu mer smäll fet muhhahahaa haha jag ska tappa 25kg lite mer sen för ja vill ha ett bim på 20 igen men sedan hur lång tid det tar att uppnå målet får tiden tyvär upplysa mej om :-/ suckar... bara att hugga in sedan Men jag ska börja tempa under tiden med... se om det sker någon färändring under tiden men behöver eran råd om ni e snälla Hoppas att ni får en supe bra julafton med mkt kul och ett gott nytt år 2007 Krama om er alla ps jag ska vara jultomte för min syster son han e 1.5år hohohoho måste nog börja tränna krama om er och GOD JUL
    hej vännen

Nej jag vet,... de va de jag menade...

Jo jag hade gått ner 10kg först.. vet ej om ja gått upp dem igen e för feg att väga mej

oCH JO JAG vet :-/ ja måste gå ner i vikt igen innan jag förösker med barn iaf ett par kilo specielt efte jul :-/ suckar 4 jul bord hur ska ja orka ja e redan rund som en köttbulle

krama om och tack för omtanken

mitt bim e på 29.9 och ja vill ligga på runt iaf 22 igen :-/

de e en hel del

om ja väger 70kg nu till mina 1.53 så måste ja iaf gå ner till åtminstonde 60kg...

det är iaf 10kg men de kommer plussas på efetr all jul mat :-/

HJÄLP JA ORKA INTE KÄKA ALLA JUL BORD VA GÖR MAN? JA VILL INTE VARA OARTIG :-/

suck suck

men ja ska börja tempa för att förstå min kropp mera efter jul och försöka att se om min äl komme tebax om ja går ner i vikt

Detta nedan med stolt

tänkte bara meddela alla att jag nu ringt värnamo kk gyn motagningen och bett dem skicka min yornal till halmstad gyn motagninge istället... så jag ska få hjälp där ev istället..

Känns skönt att byta... och det känns helt undebart..... 

Jag hoppas jag snart får komma till halmstad lasarett med mina frågor och funderingar och hoppas på en bra motagande av gyn läkare och hoppas på kvinnlig

Men ska jag ringa halmstad gyn motagning med? elle ska ja vänta tills värnamo kk har skickat mitt yornal???

krama om alla och god jul
    Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-21 16:03:37 följande:
    skrattigtjej bra du tog mig rätt =) Ja du Julborden, behöver ju inte ta så mkt på varje tallrik.. tyvärr är ju julbord väldigt feta.. Hoppas du får bättre hjälp i Halmstad.. bor du där? ////////////Tror ja har Äl idag, gör Ooont i äggstockarna.Synd vi inte ha ngt äl test hemma :( vill inte gå och köpa dyta tester på Apoteket, som sen ska bli över, för denna månad har ja tänkt att ja (vi) SKA bli gravida!!
    hehe nej jag har bott i halmstad
    Innan jag flyttade hit för 2år sedan lite mer än det snart...
    ush tiden bara flyger iväg..
    En annan bra sak är att jag kanske får ett jobb snart om svärfar kan fixa mej
    :S
     men vet ej ännu

krmaa
    Emmy
  • skrattigtjej

YES JAG TROR JAG FÅR REGELBUNDEN MENS SOM VANLIGT DETTA E ANDRA GR ISF DEN KOMMER I TID

Men när ska ja börja tempa?

jag kan köpa temp imon

Nån som ha nåt bra ställe där dem ha bra tempa. förutom nätet..

SNÄLLA SNABBA SVAR

Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-25 14:49:13 följande:
    Vet inte vad som händer med min kropp.. har haft ont i äggstockarna sen dag 13-19 och legat i. och väntat att tempen ska höjas, men f*n inget händer !!!!! blir så ledsen.. Ska ju ha ÄL då ja käkar min pergo time.. *depp*
    oj :S
    Men om du käka pergo ska de välla fungera som vanligt???

jag tror intre min temp metod  funka jag hade 34.6 i morse när ja satte väcka klockan på 6 på mornen :-/

suck de va en vanlig temp man har i armhåla, mun elle ändtarm, usha...

suckar djupt
    Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-25 15:32:29 följande:
    Skrattigtjej, du kanske borde köpa dog en ny på apoteket?! hihiDetta att pergon Inte hjälpt mig denna gången, har hänt 1-2 ggr innan och då har ja abra ringt sjukhuset o sökt min läkare som sen bara skriver ut tabletter för o sätta i gång min mens... de är ju ingen ide o gå på ägglossningsstimulerande då ja ändå inte får Äl. Alldeles för mkt hormoner som spökar i min kropp då.. (stackars min man)
    ush stackare

Hehe ja men jag testade en från apoteket med.. men tydligen har jag bara 34 i temp på mornen :S

hahahaa elle ifsg jag sov bara i 3h när ja vaknade och tempade sen somnade igen :-O
    Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-25 15:45:53 följande:
    de kan väl inte stämma. är man inte typ död då?! Låter väldigt lågt.. :/Hoppas din Jul var bra!!
    HAHAHAHA JAG E ETT VANDRANDE SPÖKE

JIPPI HAHAHAHHAA VA ROLIGT
    Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-25 15:49:48 följande:
    nej inte så ja menade, så ta inte illa upp.. har du bett din kille testa med termometern?! så ni inte råkat få "måndags-exemplar" av temometer?!
    hehe nej ja tog inte illa upp ja ha själv tyckt de va lite kosntigt

vad e måndags exemplar?
    Emmy
  • skrattigtjej
    min dotter Julia skrev 2006-12-25 15:59:17 följande:
    Skrattigtjeje. ja såg nu att de andra tjejerna är på den andra tråden av termometerberoende vänner del2 haha därför de var så tomt här!!
    hahahaa asså hahahahaha va skumt
    Emmy
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*