-
tyack så mktFru JD skrev 2006-10-31 20:53:44 följande:Skrattig tjej: Lycka till hos gyn imorgon! Det kommer säkert att gå bra ska du se, så att du får svar på dina undringar. -
hehe ja vist

men antagligen så har jag äl
får bara hoppas de
de e sanrt dag 14...
så vad dem sa till mamma nu när hon ringde... de va typ de...
att jag ev hade äl men de ville dem tydligen inte säga till mej
mamma kanske missuppfattade med
men ja ska chansa
ja ska föraöka att mysa med sambon nu senare och sen varanan dag i några daga
hahaha inte för ja komme lyckas bra tror ja,... men men
de v a rätt många ägg
ja tro de e normalt ändå 
-
hej alla
JAG FICK JU INGEN HJÄLP PÅ GYN
dem sa ja hade pco
okey VIKTNEDGÅNG :-/
dem ska fäölja min mens i 3 månader... (men ev äl denna månaden) tror dem sa de..
Jag ha uppsväld mage så annas komme mensen
krama om er, ps jag vill köra temp metoden snart igen
-
JO jag fick häromdagen på kk undersökning via invändigt ul och dem såg jag hade pcoOfir1 skrev 2006-11-03 11:16:01 följande:Jozfein: Jag tror att det är ett år i de flesta fall som Cotterpin säger. Men jag är osäker på hur det räknas i situationer som din. Om man räknar allt som allt så har ni ju försökt långt över den gränsen. Men de kanske bara räknar efter dessa 5 månader. Men det verkar ganska dumt. Har man något "misstänkt" som t.ex. oregelbunden mens så tror jag att man i regel får utredning (eller iaf undersökning av det problemet) tidigare.
jag hade glesa och oregelbundna blödningar
jag måste gå ner i vikt innan dem tänker göra nåt
-
beklaga för dejOfir1 skrev 2006-11-03 12:04:38 följande:skrattigtjej och ni andra: Jag fick ju (som skrivits en massa om här i tråden) vul och blodprov hos gyn i går. Inget problem alls, mailade bara en annan läkare och fick remiss. Har typ PCO, men han ville inte kalla det exkat det (fattar inget). Vi har försökt i knappt 10 månader. Men antar att man kan få sånt uppkollat väldigt snabbt när man har något problem som gles och oregelbunden mens. Utredning om 4-5 månader om det inte blir något innan det. Men då har vi ju gått en bit över året.Fick pergotime direkt och ska börja om några dagar.Så har man problem så tycker jag inte man ska tveka och säka hjälp innan (som jag gjorde länge).Trist skrattigtjej att de inte gör något inna viktminskning
jo de e trist mamma blev skit sur..
eftersom de e tecken på endo med
men dem vägra göra tithål
eftersom dem i min ålder har inte sånt
VAD VET DEM OM MEJ?
VARFÖR SKA ALLT HANDLA OM MIN ÅLDER`?
ja känne mej mobbad...
när gyn trycker ner en
ja men du e så ung
och bla bla bla.....
-
Ja min stora syster hade de medfött och hon gick med det i hela sitt liv från 14års ålder ca (när hon fick sin första mens) tills den dagen hon fyllde 20ca...Ofir1 skrev 2006-11-03 13:09:06 följande:skrattigtjej: va? På alla ställen jag har läst om endå på står det att det börjar när mensen börjar. Det är ju inte något som "kommer" utan är medfött vad jag förstår. Visserligen så tror jag att det oftast inte ställer till så mycket problem när man är ung eftersom det inte hunnit bli så mycket ärr bildningar.Men då tycker man ju att de ska kolla upp det på unga också så att de kan få förebyggande behandling (och slippa att ärr bildningar uppstår.. för att minska problem och större åtgärder i framtiden).Fy vilken dålig gyn du verkar ha. Men blir ju riktigt upprörd.Jag hade som tur var inget problem med min ålder. Men det beror kanske på vilken gyn och att jag fyller 20 om en vecka.
när hon fick såna ernorma smärtor vid buken...så hon kved sej och svettades
först när dem öppnade henne såg dem hon hade gammla ärr bildningar och lite mer
så dem spolade rent henne....och sedan dess har hennes besvär och allt minskat...
Jag menar det ska jag behöva vänta så länge tills jag fyller 20 om ett år...
ja mena tjena.. jag hade cystor elle pco.. vet inte redigt vad dem menade..
för när mamma ringde sa dem helt plösligt jag inte hade pco..
så mamma frågan vad de va jag tyckte dem sa..
ja sa vad dem hade sagt och mamma tror på mej...
men att läkaren själva inte vet vad dem säger, de e dålig stil tycker jag
och hon var ändå överläkare... tjena liksom
ja hon bad mej bara att gå ner i vikt och typ inget mer kunde hon göra
slå vad om att de bero på min ålder och att ja erkännde och sa att vi föröskte få barn..
Hon muntrade då nåt om att de fanns behandling för detta jag hade..
men att hon inte ville sätta in det ännu..
men fick ändå med mej mens karta som jag ska krysa i när jag har mens osv..
Men hon sa bara att vi skulle ha telefon kontakt..
ja mena vad hjälper de mej?
ja fundera faktiskt på privat gyn
jag ha kännt nåt på mej hela tiden
och nu fick ja de bekfätat
Likaså min lilla syster berättade mamma hade kramper en kväll och kved sej och kunde inte röra sej alls... och bara skrek.... vi trodde så klart hon fejkade för uppmärksamhet.. men hon slutade aldrig att skrika elle gråta.. hon grät nog i 2h mitt i natten innan vi fattade att de va kritiskt.. tror tilomed hon svimmade nån gr.. då åkte vi upp till sjukhuset och dem tog blod prover på henne dem visade hon var 100% frisk.. dem tog om testerna flera gr tog laxerings medel på henne... fortsatte ändå smärtorna och mamma sa att lilla syster bad att hon inte skulle dö.... det va jobbigt för alla i familjen specielt för mej och min näst älsta stora syster som fick vara hemma ensamma med en förvirrad och senil mormor...
Det var en tuff tid... och läkaren var tvugna göra nåt..så dem körde in henne på operationen och var 100% säkra att de va blind tarmen de va fel på...
Dem gjorde titthål för att vara säkra på saken... då såg dem de inte alls va fel på den..
ist hade hon svår tunntarmsinfektion som i värsta fall kan döda en person sa dem :S
efter operationen så tog dem flera blod prov efter varandra för att hitta orsaken men dem hittade ingenting.... och dem blir förbluffade att hennes prover visade friska...
så vi e inte som alla andra som mamma säger.. och läkaren fick sticka lilla syster 4gr i magen innan dem kunde få in den för titthåls operationen :S
sen då mamma hon gick med äggledarinfalamation utan att veta om de :S
och hon har även haft 8 visdoms tänder och fler växer upp som tandläkaren tagit för forsknings sufte
asg...
Ja så att jag e ganska rädd för att dem tror allt e ok med mej, men innest inne skriker nåt ge dej inte, något e fel
jag tror inte på metoden att gå ner i vikt.. jag sa kanske att ja vägde lite mer än jag gjorde, har inte vägt mej på länge så svårt att veta....
Men liksom det att jag har gåt upp 8kg på 2 veckor och en dag när jag kom till mamma gick jag ner 8-10kg på 3 veckor...
så äter jag inte godis på 2 veckor och fet mat, så ha ja lätt att gå ner..
men jag ha mina peridoder me... och de tycjer mamma e konstigt
de räcker med kanske en liten pasta bit, så sväller jag upp vid en viss tid på månaden
det e jätte konstigt... Men ifsg ska nog vara tacksama att dem gjorde invändigt ul med...
så ja fick lite svar
men samtidigt så känns de lite sådär.... dem kunde hjälpt mej stumulera mensen så länge medans jag kämpa med vikten om jag lova att ha skyddat samlag tex...
jag mena jag vill mest och helst först kunna gå ner i vikt.. men för att kunna de skulle de hjälpa att stimulera mensen, så ja ve ungefär när socker suget kommer osv....
men neee...
suckar djupt.... men hon ska ringa mej på onsdag, elle morsan och prata med oss.. så får vi se vad vi komme fram till...kram om
-
mmm kiwi
-
Hej alla jag fyller 19år imon :-/
suckar.... gush ha aldrig kännts såhär tråkigt
nu när ja börja tappa midje mått
fö att kunna bli av med min pco och kunna tempa
sååå måste ja tvingas i tårta och läsk... wheee va roligt
krama om
-
ja fylle år idag

-