• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Brodsmulan
    Fru JD.. nej, jag förstår dig. Speciellt närm an varit gravid innan så blir det ju att man söker liknande tecken. Som jag denna gången.. alla gånger jag fått ma har mina symtom avtagit eller knappt funnits.. så även denna gången, valde att boka vul och fick pos besked, fattar det fortfarande inte, känner mig totalt ogravid.. så skumt.. å då har jag ur sex grav tidigare fått 4 barn så man tycker ju att "man borde veta" fast får väl försöka vara glad att  slippa illamående halva grav denna gången, men fel känns det konstigt nog.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • pilsa

Fru Jd,nej,jag har inte varit sjuk,vet inte varför tempen var så hög,skumt va?

• Snice

Fru JD- nej jag har inga andra menssymtom ännu... brukar få lite mensvärk precis när själva blödandet startar bara och sen är det lugnt resten av mensen...

Fru JD- jag tycker din kruva ser mycket bra ut! De där spottings du haft kanske är nidblödningar?!

• Brodsmulan
    plisa.. för att få rätt bim/antal dagar dpo bör du nog göra en override på krysset, tror med 90% säkerhet att din äl låg på dag 16, 1/10. Du borde alltså stå på 10dpo idag och din bim borde ligga runt.. ca 20e, som jag får det till om jag räknar utifrån din förra kurva.. dock lite knepigt där då du har två pos äl-test och dessutom 18dpo, vilket man kan ha, men vanligare mellan 10-16.. men då ser dippen, som då ligger på 7-8dpo rätt fin ut
  • sisf

Kramar till Magda och myliten! Hoppas ni mår bättre snart igen...

Alla är så engagerade och kommenterar kurvor och så. Jag tycker det är jätteroligt och gulligt av er. Tack för de kommentarer jag fått! Jag fick ett lite starkare äl-test idag, så äl är förhoppningsvis på g.
    Jag är så slut efter jobbet att jag nästan däckar i soffan. Ska försöka bättra mig och svara lite mer på frågor och så jag också.

Kram på er!

• Havssol

Go kväll, go kväll kära vänner!
    Först och främst vill jag ge världens största kramar till Myliten & Magda84, fy faan vad ledsen jag blir för er skull! Stackars, stackars er!
    äppelblomman: Jäkla skit vad tråkigt, kramar dig genom rymden!
    Jessika26: Fy vad trist, skickar kramar genom cyber space till dig också!
    Jakey: Spänningen stiger...
    Snice:Oh la laaa, vad är det som händer...en höjning...heja, heja!
    Fealin:Bra att du håller dig där uppe i kurvan, stanna där eller klättra uppåt
    Pilsa:Oj, vilka symptom du har, hoppas på att du har en inneboende i magen!
    Babynr1: Tråkigaste tiden...vänta, vänta men hitintills ser det lovande ut!
    Mala78: Wow, grattis till äl!Tror din temp kommer att stiga i morgon, jobba, jobba, jooobba!
    MissK: Åh, hoppas tempen stiger nu så att du får heldraget kryss, prickar rätt och vips har en bebis i magen!
    FruJD:Oj, vad lovande det där ser ut, fantastiskt snygg höjning! Håller tummarna för dig och passar på att ge dig en kram med massor av styrka efter vad du gått igenom!
    Ankiz: Ni får första pris i sängkammar klassen , tror du har krysset i morgon! Ja, jäklar vad imponerad jag är av er, nu ska det väl fasen ta sig den här gången, om inte ägget dränks vill säga, ha, ha!
    Athena78: Hoppas du har det bra vad du nu gör, fullt upp i äl tider kanske?!

Cotter:Det närmar sig sakta men säkert, håller tummarna nu kör ni sten hårt hoppas jag ! Grymt imponerad av din vikt nedgång är jag också!
    Jamis: Tack för dina på hejningar gumman, det värmer ska du veta! Skönt att det börjar ljusare tider för dig snart!

Korpan: Snart är det dags tjejen!
    Ofir:  Trist att se att du testat neg, men shit vad ni är duktiga i jobbandet ni också! Lider med dig och denna långa cykel, men hoppas att den slutar med grön färg och ett stort +!
    Sisf:Du borde ha fullt upp i verkstan nu så jag förstår att du inte har tid att vara här inne Lycka till!
    lovefool:Vilken dipp!
    Skrattigtjej: Spännande att tempa första gången!
    Brodsmulan: Kanske är en liten tjej i magen nu eftersom symptomen är så annorlunda, tänk vad kul! Grattis till sprattel på Vul, skönt att se!

Hoppas jag inte glömt någon nu...

Här har det inte hänt mycket förutom att det känns som att mensen är på gång, vi får se vad som händer med tempen i morgon om jag testar eller inte...Tack för era heja rop tjejer, är glad över er!

• skrattigtjej
    Havssol Online

Hehe neee tack

temp fanken fungerade inte och jag måste nog tempa nästa mens ist..
    för att sambon min vill ja ändra min morgon tid att gå upp :-/

får välla helt enkelt börja sätta klockan på 06.00 varenda morgon och tempa då sen sova ush tröttsamt

nåt tips på nån bättre temp? förutom på nätet????

asså kan man använda öron temp? elle måste de  vara mun?
    Emmy
  • Brodsmulan
    skrattigtjej.. örontemp är inte tillförlitlig, tar tempen alldelens för snabbt och kan variera bra nog. Bästa är att tempa vaginalt/analt, men de flesta väljer orala. Finns de som tempar under armen eller med panntermometer också, men det är också väldigt hoppiga tempar.
  • Havssol

Skrattigtjej: Så gör jag, tempar när sambons kl ringer!Jag använder en vanlig mun termometer från apoteket, men tydligen ska 2 decimalade vara bättre? Jag vet inte med öron termometer.

• Ofir1

Havssol: Tack Det är så tråkigt med långa cyklar. Ja, vi har jobbat riktigt bra Men det skulle ju va kul om de små stackarna (simmarna alltså) kunde få en lite chans iaf. Ett ägg på rätt plats skulle inte skada.
    Men men, bara att fortsätta vänta.

Nedu, smulan. Inget positivt opk här inte. Hade hoppats lite eftersom det var ganska starkt för att va morgonurin. Men ikväll var det nästan lika fast lite starkare. Jaja, det kommer väl nångång. Men lite tråkigt att ältesten börjar bli svagare nu. Då har kroppen nog gett upp. Hoppas det är bra med dej och den lill*

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*