• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Babynr1

Fealin! Ja jattekul! Sa kul att kunna foljas at med alla har inne..det ar sa jobbigt att vanta...forsoker sa mycket jag kan att inte tanka..min gynekolog sa aven att jag skulle sluta tempa efter AL. Han sa att det blir stessigt och sa...men jag kan inte lata bli...denna helg aker vi pa brollop och sedan ar min man pa resa nasta vecka...sa jag far forsoka syssla med nagot da och inte "bara" vara pa FL. Har min bulldog som har ont i ogonen sa jag pysslar med honom. Far bli som en liten substitut bebis (skoj skoj)

• blingring

Förstår inte heller vad som hänt Myliten! Hon skrev igår i junitråden. Hoppas hon inte börjat blöda, det finns ingen reg. grav. i hennes pres. heller! Men de är ju inte säkert hon lagt ut ngn än. Hoppas bara de blivit ngt strul, på FF!

• fealin

Man kan ju faktiskt få en liten blödning i början av en grav. Vi ska nog inte skrämma upp oss alltför mycket.
    Hoppas hon hittar hit och berättar för oss.

• Brodsmulan
    *STOR KRAM* till Jessica, ledsen gumms

*kram* även till äppelblomman din kurva som såg så fin ut. Hoppas du slipper så mycket spotts nästa månad, gör ju att man får upp hoppet lite på att det skulle vara tidiga gravblödningar.

fealin.. du har mycket riktigt ett ganska så fint imp-dipp fast än mer intressant kan det bli om du inväntar ett par-tre dagar till.. om din kurva går upp och blir trifasisk
    Och vet du tjejjen.. tron kan göra mycket.. t.o.m. placebotabletter funkar ju, så varför skulle det vara konstigt att man känner sig gravid närm an så gärna skulle vilja vara det och vet du nått mer.. lev då på de dagar då du känner dig lite lagom glad för att nu.. kanske nu.. har det tagit sig, är jobbigt att få neg och neg, men samtidigt, är lite roligt den veckan man ändå kan få hoppas lite.

ofir.. rara vännen.. vad tråkigt att se att du inte fick något fint utslag som inte går att lita på *många varma styrkekramar* men så länge inte mensen dyker upp så försök testa antingen typ var 4-5 dag eller 1g/v, fast förstår att det känns otroligt frustrerande för dig, inte minst när tempen sjunker men ignen mens kommer, menar om skiten ändå ska komma kan den väl komma och du kan få börja gå igång på kapslarna.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Babynr1

Vad menas med det har tifasisk? Hur ser man det nu pa en kurva som min som jag tycker gar lite upp och ner hur som helst...?

• Babynr1

Alltsa om ni kollar pa min December kurva..var den trifasisk? da var jag gravid namligen.....

TACK FOR HJALP med analys

• Brodsmulan
    Babynr1.. med trifasisk menas att tempen höjs i olika steg. Först har du fasen med pre-äl tempar, dippen inför äl, höjningen efter äl, ofta ett imp-dipp vid graviditet och därefter en ny höjning, dvs tre trappsteg brukarm an lätt säga. Pre-äl, äl-temp och post-äl temp hoppas du blev lite klokare på det.
  • äppelblomman

jessica26 - Trist att tempen gick ner. Kram!
    havssol, fealin - ser verkligen bra ut!
    jakey - Fortfarande stabilt, fortsätt så.
    snice - Spottings? Hoppas på falskt alarm. Kram!
    mala78, ankiz - Borde komma ett kryss snart!
    sisf - Äl-plus snart?
    myliten - Vad händer?

• Brodsmulan
    Babynr1.. har nu kikat på din grav-kurva och visst är den trifasisk
    Du har dels dag 1-13 som en fas,
    dag 14-15som talar om äl,
    dag 16-21 som är post-äl,
    imp-dippet på dag 22 (7dpo),
    det som säger trifasiskt dag 23 (egentligen från dag24 kanske man ska säga)-32 där du plussade.
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*