• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Brodsmulan
    Babynr1.. om du änvänder CB är det helt ok att ta på morgonen, men inte med BoN (billiga) stickor, där ska man ta mellan 10-20, helst senare kväll/em iom att lh-hormonet ökar under dagen, men CB går på spår och den slår ut på lite direkt. Kostar dock mycket mer och "testmissbrukare" som även jag själv är.. vill hellre då kunna testa mycket och analysera.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • fealin

Tack Brodsmulan; Jag tittade på din gravkurva men även den från juli iår. Det ser ju ut som du hade en imp dip där på dag 8. VArför var du inte gravid? Eller rättare sagt. Är det vanligt att man får en dip utan att vara gravvis?

• Babynr1

Jag har lite smaont som en stickande kansla nere vi hogra ljumsken mot...typ dar troskanten borjar..

Jag vet att det inte ar håll...jag inbillar mig att det ar agget som ar pa vag ner och ska fasta sig i livmodern...vilka ideer man kan fa...Kalla mig tokig om ni vill

JAg har oxa bestamt att andra tillbaka till OPK metoden pa FF..forstar inte varfor dom vill satta AL pa dag 14 och streckad konstig linje...och med OPK sa blir det klart tydligt dag 15..
    Vad tror ni?

• fealin

Jag testade med billigatesters på mornarna...kanske därför jag inte fick något utslag Visste inte bättre än så..men nu vet jag!!

• Babynr1

OK Tack igen for svar! Topp trad det har ar..jag anvande CB digital som man far antingen en glad gubbe med eller en tom cirkel.
    KRAM

• fealin

Brodmsulan: Jag tog bort alla mina neg tester på ff och då fick jag ett heldraget kors på den dagen jag faktiskt var säker på att jag hade äl eftersom jag får fruktansvärt ont i magen under några timmar. KANON! Inga idé att ha felaktiva neg-tester inlagda!

• myliten

Tjejer, ni är ju för söta! Vad snabbt ni märker när något är knas. För det är det....

Började blöda idag, och har ni kommit tillbaka från MVC där de konstaterade missfall (testade till och med negativt på gravtest, vilket ju är lätt besynnerligt eftersom hormoner inte brukar försvinna ur systemet direkt).

Varit ledsen förstås, men får väl leva efter divisen "att bryta ihop och gå vidare", och se fram emot mer bestående plus i framtiden.

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/10
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 BF 14/6-07

• blingring

Myliten: Åh vad tråkigt. Såå ledsen för din skull, skrev i din GB förut med. Hoppas jag snart får läsa att du plussat igen!

Många styrkekramar!

• Brodsmulan
    fealin.. med stor sannolikhet så avr kurvan innan ett av de många, många tidiga mf man kan få, en kvinna är gravid många gånger mer än hon vet om för kollar du på ingångstempen så är den högre än normalt på nuvarande kurvan. Så trodde även läkaren iom att jag hade pos på opk och svagt pos (kan inte regga det nu för då blir hela kurvan grön) på gravtest, typ "spökstreck", men färgat på både billigt test och cb.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Snice

Skumt med min temp... den steg idag... den som har envisats med att hålla sig låg i flera dagar! Inga mer spottings, men det kommer nog nu när jag är i rörelse!
    Konstigt nog är jag knappt besviken över att mensen verkar komma... Hade ju förlikat mig med att min kropp nog inte alls ägglossat och att den inte funkade. Så då kom egentligen detta som en överraskning! Får väl se imorgon på BIM-dagen!

Ni som skickat mig kramar och kommentarer under dagen; tack det betyder mycket!

Stoooor tröstkram till äppelblomman! När jag tittar på din kurva så ser det då ut som att du hade ÄL dag 15-16 men iom att du hade flytning C så blev nog FF fundersam... Hoppas denna cykel blir mer självklar med flytningar, ÄL osv!

MissK- Jodå, nog kan FF ändra dagen för kryss. Jag tycker inte det ser så uttalat ut med ÄL den dagen du har streckat kryss. Det beror helt på hur din temp kommer bete sig närmsta dagarna!

Myliten- Åh nej... va jobbigt för dig! Först den känslan att vara glad för plusset och sen bara börja om på nytt... Antar att det är bättre att få mf på en gång än senare i graviditeten, men ändå är man självklart ledsen! *kram*

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*