• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

måste skriva en grej till, min tapp är långt upp stängd och jätte mjuk,det var den inte vid samma tid förra cykeln.
    fy vill ju inte leta tecken men det är svårt att låta bli.:)

• Fru JD

Snice: OM du får mensen imorgon, stämmer det då med hur FF har satt ut din ÄL?? (jag ska kolla din kurva, men lite senare)

• Fru JD

Jam: Tack.. Tyvärr tror jag inte att det är så eftersom jag ff har (för 3:e dagen i rad) ljusbruna spottings.. En ny upplevelse för mig eftersom jag tidigare bara brukade få det en dag innan mens... Vet inte om min kropp beter sig annorlunda nu så här 1:a mensen efter min X-op, men jag antar att det är troligt...

• fealin

Snice: Är inte det ett bra tecken att tempen steg idag? Då är väl inte hoppet ute? Eller är du bara trött på att inte veta var du är i cykeln?

• fealin

Fru JD...jag måste få fråga...vad är x-op? En operation gissar jag men vad? Förlåt om det är känsligt.

• fealin

Pilsa vad är det för topp du har på din kurva? Jag är ju inte så insatt i det här...*ler*

• pilsa

fealing,bra fråga,har själv ingen aning faktiskt.

• fealin

okej...vi kanske får någon idé från de mera erfarna här snart...spännande ser den ut iaf!

• Snice

Fru JD- Jo det stämmer bra med utsatt ÄL. Jag kände ju själv många tecken kring ÄL, men ÄL-tester var negativa och min temp var väldigt hoppig så FF plockade ju bort ÄL om jag satte in lördagens låga temp (så jag lät bli)... Så jag började självklart tvivla på att kroppen funkade...

fealin- jag tror onte det är nåt speciellt tecken för mig att tempen steg... De tidigare cyklerna så har tempen också gått upp dagen innan BIM eller BIM-dag...och ändå fick jag mens...

Jag accepterar läget och är glad för att min kropp ändå funkar! Nya tag om nån vecka...

• Fru JD

Fealin: Självklart får du fråga!!! Ett X är ett utomkvedshavandeskap.. jag testade pos i början av september, men tyvärr tog sig embryot aldrig ur äggledaren utan började växa där, så de fick ta bort det

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*